Selle nädala alguses arutas riigikogu majanduskomisjon valitsuse algatatud eelnõu, mis näeb ette, et alates 2016. aastast peaks kõigis mootorikütustes biokütuse osakaal olema vähemalt 5% ja 2020. aastaks vähemalt 10%. Biokütust tarbimisse lubama kohustatakse kõiki kütusemüüjaid. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) tunnistab, et eurodirektiivist ja Eesti taastuvenergia tegevuskavast tulenev seadusemuudatus tõstab kütuste hinda.

„Biokütuse tarbimisse lubamise kohustuse panemine tarnijale võib mõjutada kütuse hinda,” kinnitas Ärilehele MKM-i avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda. Ta selgitas, et biokütuse ja fossiilkütuse hinna erinevus oleneb peamiselt nafta ja naftast toodetud mootorikütuste maailmaturuhinnast. „Kuid ka bio- etanooli ja biodiislikütuse enda hind on üks tegur, mis tõenäoliselt kasvatab mootorikütuste hinda,” nentis ta. „Bensiini puhul võib eeldada hinnatõusu umbes pool eurosenti ja diislikütuse puhul kaks eurosenti liitri kohta,” ütles Ruuda.