Riiklikku lennundusgruppi hakkab kuuluma kaks ettevõtet - üks tegeleb kommertspoolega, teine lennukite väljarentimisega.Graafik: Maret Müür
Peale enda antud laenu tagasimaksmise panustab riik ka lennukitega seotud laenude ülevõtmisse.
Juba kolmandat aastat kobavad nii Eesti valitsus, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) kui ka selle haldusalas tegutsev rahvuslik lennufirma Estonian Air pimeduses. Just nii kaua on Euroopa Komisjon vaaginud, kas lennukompaniile antud riiklikud rahasüstid võiksid olla lubatav riigiabi või mitte ja kas krõbeda intressiga antud laenudega võiks firma hoopis oma aktsiakapitali suurendada.
Kuna veel sel kevadel käisid taas jutud, et komisjoni otsust võiks oodata sügisel, on MKM hakanud tagalat kindlustama, et ka negatiivse otsuse ehk Estonian Airi pankrotistumise korral oleks Eestil oma lennufirma. Veel eilegi viibis MKM-i asekantsler ja Estonian Airi nõukogu esimees Ahti Kuningas Brüsselis, kus Ärilehele teadaolevalt tutvustati Euroopa Komisjonile ministeeriumi uut plaani moodustada kahest eri kehast koosnev riiklik lennundusgrupp.
Lisan erandi. Vaata AdBlock juhist siit ja AdBlock Plus juhist siit.
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.