Vare märkis oma ettekandes, et kohalike omavalitsuste ülesanne on lisaks oma põhiülesannetele arendada ja stimuleerida omavahelisi, sealhulgas riikidevahelisi suhteid ning kaasata ka teisi neis suhetes aktiivselt osalema.

„Suhetes Venemaaga on äärmiselt oluline viisarežiim, mis on vajalik kõigile – ka kruiisiviisa oleks hea lahendus. Niisamuti vajab korrastamist piiriületuse korraldamine, seda just eeskätt maismaal. Teatavasti on märgatavalt kasvanud tegevusmahud ja paraku tänane piiriületustehnoloogia on aja nõuetele jalgu jäänud. Selles osas tuleks enam kasutada ressursse IT-vallas,“ rääkis Vare. „Raudteetranspordist rääkides on olukord parem, sealhulgas dokumentide jt. asjaajamiste puhul, kus ühine piirikontroll teostatakse juba rongis, sõidu ajal. Eelmainitud süsteem oli kasutuses juba 1990-ndatel ja toimis väga edukalt.“

Ettevõtjatele mõeldes võiks aga Vare sõnul kaaluda võimaluse loomist lennata helikopteriga Tallinnast Helsingisse ja sealt edasi kopteriga Peterburi. „Kõikides kohalikes omavalitsustes on olulised transpordiühendused nii piirkonna siseselt kui ka teiste sõlmpunktidega. Täna ei ole veel head ühendust Moskva ja Peterburiga, loodetavasti hakkavad asjad arenema ka neil liinidel,“ ütles Vare.

Ühtlasi toetas Vare eelnevalt konverentsil esinenud Eesti Suurettevõtete Assotsiatsiooni esimehe Tiit Vähi ideed kolmnurk-praamiühendusest Sillamäe-Ust-Luga-Kotka vahel ja möönis, et selliseid analoogseid võimalusi on kindlasti veelgi. „Oluline on naaberregioonide ühisinitsiatiivid. Regionaalsed klastrid – piirkonnad, mis omavahel koostööd teevad ja sellest tulenevalt omavad suurt majanduspotentsiaali ja kuhu saaks kaasata ka Euroopa raha. Selliste projektide realiseerimine on aga võimalik, kui on olemas riikidevaheline aktsept,“ tõdes Vare.

„Balti mere ümbruse riigid, kuhu mahub 47 miljonit elanikku, omab tohutult suurt potentsiaali ja seda piirkonda tuleks arendada,“ rääkis Vare. „Selles osas on Tallinnal võimas positsioon just regionaalse liidrina siinpool kaldal eestvedamine enda kanda võtta. Ent selliseid suurprojekte või ideid tuleb jõuliselt tagant tõugata ja aidata ning eeldab just regioonidevahelist koostööd.“

Lõpetuseks rääkis Vare oma unistusest – unistan ühest ühisest turismi ja transpordi klastrist, mis võiks asuda Ülemiste kandis, kus oleksid lähestikku raudtee, lennuväli, bussijaam. Sinna võiks tulla kiirtrammiliin ja kõik see võiks asuda 600 meetri raadiuses.