"Viimase paari nädala jooksul on palju uusi riigikoguliikmeidki meie poole pöördunud, kellest osa juba on soetanud või kavatseb soetada hübriidauto. Nimed jätan enda teada, aga on ju tore, kui riigikogu liikmed on võtnud suuna keskkonnasäästlikele autode poole. Nii et pilt Toompea lossi parkimisplatsil peaks üsna varsti muutuma. Ma loodan, et ka teised riigikogu liikmed seda suunda jätkavad," rääkis Amservi juht 21. aprillil ilmunud Ärilehe intervjuus.

Riigikogu reformierakondlasest liige Liina Kersna selgitab Ärilehele, miks valis Toyota RAV4 asemel sõitmiseks just elektrimootoriga Lexusega.

"Meie pere on 11 aastat sõitnud Toyota RAV4-ga, mis sobis meile nii suuruselt kui funktsionaalsuselt. Sel kevadel otsustasime liisida uue auto. Hübriidauto peale oleme mõelnud pikalt ja nüüd otsustasime proovida, kas see tasub ära. Otsustavaks said eelkõige järgmised tegurid:

1. keskkonnasäästlikkus - kui täna Eestis müüdav uus auto saastab keskmiselt 141 gr/km kohta, Euroopa keskmine on 123, siis Lexus NX vastav näitaja on 116. Teistel sama suurtel keskklassi linnamaasturitel jääb see number 200 kanti.

2. Turvalisus. Viimase poole aasta jooksul on meie autole kaks korda tagant sisse sõidetud. Lexus NX on saanud NCAR turvatestis maksimaalsed viis tärni, olles omas klassis parim. Kui vähegi võimalust, siis turvalisuse pealt ei tohiks kokku hoida.

3. See, mida kinnitavad juhtivate autoajakirjade testid ja paljude inimeste kogemus - Lexus ületab kõiki teisi selles, et peale pika maa läbimist pole juht väsinud. Sõidame tihti pikki vahemaid Kagu-E estisse ja ma võin kinnitada, et selle auto puhul on tegu tõesti klassiga omaette.

4. Amservi teenindust peetakse Eesti parimaks, olime sellega väga rahul ja loodame, et Toyota gruppi kuuluv Lexus on vähemasti sama hea.

5. Lexusel on pikaaegne hübriidautode tootmise kogemus ja seetõttu on nad teistest tehniliselt ees ning suutnud hübriidide hinna hoida võrreldes teiste tootjatega enam-vähem vastuvõetavana.

Esimesel võimalusel - ja see juhtus juba tänasel pealelõunal - kasutan aga tööle sõiduks Vespat. Käisin sellega tööl ja tegin linnasiseseid sõite terve möödunud suve kuni oktoobri lõpuni välja ja soovitan selle peale tõsiselt mõelda teistelgi kolleegidel," rääkis Kersna.

Kas olete Toompea parkimisplatsil veel märganud, et mõni kolleeg tuleb tööle hübriidautoga?

"Ei ole oma silmaga näinud, kuid see ei tähenda, et neid ei oleks. Keskkonnasäästliku ja hea auto omamine ei ole tänapäeva Eestis kindlasti enam patt ega kuritegu. Usun, et nüüd pöörab avalikkus oma karmi kullipilgu üha rohkem lahmakatele kütuseröövijatele - õhusaastajatele," loodab Kersna.

Kas Kersna kasutab oma hübriidauto eest maksmisel ka riigikogu liikmele mõeldud kuluhüvitist? Liina kinnitab, et kuluhüvitise eest ta ei liisi Lexust.