Aasta varem said üle miljoni euro kokku vaid 2% 85-st ettevõtjast. Väljaspool Eestit nautisid 2012 aastal käivet vahemikus 1-10 miljonit eurot 4% vastanutest.
Küsitluses osales 88 veebipoodnikku.

"Käivete kasvu tõid e-kauplejate hinnangul õnnestunud tegevused turunduses, investeeringud kasutajasõbralikumatesse veebipoe versioonidesse, uute klientide leidmine, reklaami suurendamine ning tarbijate usalduse tõus Eesti e-kauplejate vastu," kommenteeris Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuht Merle Kangur.

Veebipoodnikud tõid välja trendi - füüsilise poe avamine suurendas ka veebipoe käivet. Mitme ettevõtja sõnul aitas käibe kasvule kaasa majanduse üldine paranemine ning e-poodide nähtavuse ja tuntuse suurenemine.

Ehitusmaterjalide e-kaubamaja Interbauen.ee asutaja Ants Luhala julgustas tarbijaid otsustama e-kaubanduse kasuks: „E-kaubanduse kasv Eestis peaks tunduvalt kiirem olema. Peame Eestit ju e-riigiks. Kui e-kaubamajast saab odavamalt ja mugavamalt, siis pole põhjust enam nn vanakooli poest osta”.

Eesti e-kauplejad tegutsevad enamasti lähivälisriikides - Skandinaavias ja Lätis, kuid 2012. aastal geograafiline tegevusala oluliselt laienes. Tegutsemispiirkondadena lisandusid mitmed maailma TOP 10 e-kaubanduse riigid nagu USA, UK, Hiina, Saksamaa ja Prantsusmaa. Üks küsitlusele vastanud e-kaupleja müüb veebipoe vahendusel kaupu ka Austraaliasse.

Luhala innustas kolleege- veebipoodnikke suuremalt mõtlema ja julgemalt seadma oma tulevikuplaane. „Äri ajamine suurematel turgudel on võimalus meie e-kaupmeestele - kõrgem liiga, teised numbrid. Ka Interbauen.ee püüab selles kõrgemas liigas kaasa mängida.“

Kahe aasta võrdluses on toimunud märkimisväärsed muutused ka e-kauplejate tegevusvaldkondades. Kui aastal 2011 oli peamisteks valdkondadeks rõivakaubandus, lastetooted ja sisustuskaubad (16 %), siis mullu lisandusid parfümeeria ja ilutoodete veebipoed (7%), tervisetooted (silmaläätsed, toidulisandid ja vitamiinid) (6%), kingitused ja lilled (6%) ning käsitöö (ehted, rõivad jm 6%).

Küsimustikule vastanud e-poodnikest 48% tegeleb vaid e-kaubandusega, 52% ettevõtjal tegelevad lisaks ka jae-või hulgimüügiga. Võrdluses eelmise aastaga on suurenenud ainult e-kaubandusega tegelevate ettevõtjate hulk - 2011 olid vastavad näitajad 38 ja 62 %.

Küsitlust läbi viinud Eesti E-kaubanduse Liit on loodud 2008 aastal.
Liitu kuulub hetkel ligi 70 tegutsevat e-kauplust ning Liidu üheks prioriteetsemaks tegevuseks on kvaliteedimärgise „Turvaline Ostukoht” tutvustamine ühiskonnale ja väljastamine kriteeriumitele vastavatele veebipoodidele.