Samuti osutus müük kehvemaks möödunud aasta veebruariga võrreldes, teatas AMTEL.

Kokku müüdi tänavu veebruaris 1223 uut sõiduautot, mis on mullusega võrreldes 13 protsenti vähem. Aasta esimese kahe kuu kokkuvõttes on müüdud uusi sõiduautosid 2847, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6,3 protsenti vähem.

Uute autode osakaal kogu sõiduautode impordist püsib aga ikka kõrgel ehk siis 43 protsendi juures. Kahe kuu põhjal on raske näha konkreetset trendi uute autode müügis ning hinnata väliste mõjude suurust.

Automarkidest on jätkuvalt turuliidrid Toyota ja Škoda, vastavalt 196 ja 135 müüdud sõiduautoga. Veebruaris tegi aga kolmandaks parema tulemuse Nissan 101 müüdud autoga.

Mudelite paremusjärjestuse tipus oli veebruaris Škoda Octavia 72 autoga ja järgnesid Nissan Qashqai 70 ja Volkswagen Golf 47 müüdud autoga. Eesti-sisesele müügile lisaks läks eksporti 46 autot.

Populaarseimaks segmendiks on jätkuvalt väike keskklass ja selles segmendis on võrreldes eelmise aasta kahe esimese kuuga müük kasvanud tänavu koguni 12 protsent jagu, samas kui keskmiste ja suurte maasturite populaarsus on langenud järsult.

Toetustest ilma jäänud elektriautode müük on oodatud kukkunud ja neid autosid müüdi veebruaris vaid kaks.

Kui sõiduautode müük oli languses, siis seevastu jällegi uute tarbesõidukite müük näitas taas tõusu ja veebruaris müüdi kokku 313 uut tarbesõidukit, mida on 5 protsenti võrra rohkem kui mullu.

Kahe kuu kokkuvõttes on tarbesõidukeid müüdud ligi 10 protsendi võrra enam kui mullu sama perioodi jooksul. Markidest tegi parima tulemuse Renault 37 müüdud sõidukiga, kaugele maha ei jäänud ka Citroen ja Ford võrdselt 36 müüdud tarbesõidukiga.

Veoautode müügis oli esikohal Volvo 19 veokiga, järgnesid Scania 15 ja Mercedes-Benz 6 veokiga.