Turuosalised ja ametiühingud on veendunud, et oma kulutuste vähendamiseks ja tootmismahtude optimeerimiseks tuleb sel aastal jätkata koondamisi. Eelmisel aastal toimusid massilised koondamised Ford Sellersis ja General Motorsis, koondamiste rekordit hoiab aga venelaste endi AvtoVAZ. Ettevõtet juhtiv rootslane Bo Andresson koondas eelmisel aastal 33% valgekraedest ja 20% sinikraedest.

Andresson on ennustust, et koondamised jätkuvad, juba kinnitanud – jaanuari alguses jätkas ettevõtte valgekraede ridade harvendamist ja teatas, et oma töö kaotab veel 1100 inimest – oma laud tuleb puhtaks teha erinevatel keskastmejuhtidel ja kontoritöötajatel.

AvtoVAZi ametiühingu juht Pjotr Zolotarjov ütles Gazeta.ru-le, et lihttöölised pääsesid tulevasest koondamisest ainult seetõttu, et ametiühing korraldas töötajate kaitseks kaks protestimiitingut, tänu millele päästeti inseneride ja lihttööliste töökohad.

Ka UAZ võib oma tööliste ridu 2400 inimese võrra vähendada ja seda juba aprillis.

Turuosalise hinnangul on tõenäoline, et koondamised seisavad ees ka teistel autotootjatel, kelle müüginumbrid on märkimisväärselt kukkunud. Statistika ütleb, et kõige valusamalt on kriisi tõttu pihta saanud Peugeot (-38), Ford (-38%), Citroen (-31%), Chevrolet (–29%), Opel (–20%) ja Volkswagen (–18%).