See on järjekordne märk sellest, et siinne transiidiäri läheb järjest enam Vene kapitali kätte, lausus Pakterminali juhatuse esimes Sulev Loo.

Trendgate võttis 30 aastaks rendile Eesti Energiale kuuluva Iru elektrijaama kütusemahutid, kogumahuga 60 000 kuupmeetrit. Lisaks rajab Trendgate kuus 30 000-kuupmeetrist mahutit. Kokku teeb see 240 000 kuupmeetrit, mis vaid veidi vähem Pakterminali 251 000 kuupmeetrisest mahutipargist.

Reedel viimast päeva Iru jaama direktori ametis olnud Kersti Kaljulaid kinnitas, et kütusemahutid, raudteeharu ja ligi 10 hektarit maad anti Trengate´ile rendile riigihanke tulemusena.

ASi Trendgate juhatuse liige Aigar Ojaots sõnas, et kavandatud 400 miljoni kroonisest investeeringumahust pärineb 165 miljonit omanikult, kes laiendas Trendaget´i aktsiakapitali. Ehkki investeering jõudis Eestisse Rootsi kaudu, peitub omaniku taga Venemaa tööstusettevõttele Severstal kuuluv transiidifirma Severstaltrans, keda meedia serveeris mullu kui Eesti Raudtee aktsiate võimalikku ostuhuvilist.

Trendgate´i teine juhatuse liige Toomas Saks lisas, et ülejäänud raha tahetakse laenata. Sellekohaseid läbirääkimisi on peetud nii Eesti kui välispankadega. “Oleme pankadega põhimõtteliselt juba läbi rääkinud. Ehitust alustasime omavahenditega,” ütles Saks.

Lisaks mahutipargile tuleb Trendgate´il ehitada veel torujuhe Irust Muuga sadamasse viljakai pikenduseni, kuhu hakkavad silduma tankerid. Trendgate soovib rendilepinguga nende haldusse tulnud ligi 10 kilomeetri pikkusel raudteeharul kõik uued relsid-liiprid panna, et need peaksid vastu USA veduritele.

Kogu kompleks loodetakse tegevvalmidusse saada aasta lõpuks. Kooskõlastused ehitustöödeks on Ojaotsa kinnitusel kõik käes. Ka leping Tallinna Sadamaga torujuhtme viimiseks Muuga sadamasse ja kai kasutamiseks.

Trendgate hakkab pakkuma klassikalist terminaaliteenust. Ise kütust ostma ja müüma ei kavatseta hakata.

Pakterminali juht Sulev Loo tõdes, et Trendgate´i tulek pingestab konkurentsi Eesti kütusetransiidi turul. “Üks Trendgate´i võimalusi on turu võitmine senistelt tegijatelt, kuid loodame, et suurenevad ka Eestit läbivad kaubakogused,” lausus Loo.