Tehast rajava ASi UZV & AVR juhatuse liikme Aivar Ilvese sõnul on esimesed tsisternvagunid Ahtmes juba komplekteeritud. Suve lõpuks loodetakse valmis saada 50 vagunit, millest enamiku ostab emafirma ARV Transservice. Edaspidi loodetakse vagunitele turgu leida Venemaal ja mujalgi.

240–270 miljonit krooni neelava vagunitehase ehitust alustati tegelikult juba tänavu aprillis, mil Niþnii Tagilist, Uralvagonzavodi peatehasest saabus projektdokumentatsioon. Tänaseks on püsti pandud kaks tootmiseks kohandatud angaari ning ligi 100 kohalikku ehitusmeest on võtnud käsile 1,2 hektari suuruse tulevase peatootmishoone, kus aastaid tagasi valmistas Silbet nn Narva kergplokke.

Ilvese kinnitusel on tänase seisuga üldehitustöödesse investeeritud juba üle 100 miljoni krooni, mis valdavalt pärit AVR Transservice’i omavahenditest, kuid abi on saadud ka pankadelt. Uralvagonzavodi staatus investorina on hetkel veel läbirääkimiste staadiumis. Seni on Niþnii Tagili spetsialistid enda kanda võtnud projekttööd, seadistamise ja tehnilise kontrolli.

Täisvõimsusel, milleni loodetakse jõuda järgmise aasta lõpuks, peaks tehas suutma valmistada 3000 tsisternvagunit aastas. Tõsi, pigem on küll tegu komplekteerimisega, sest suuremad metallimahukad detailid, nagu rattapaarid ja tsisterniosad, saabuvad Uuralitest. Samas tahetakse Ahtmes kasutusele võtta moodsaid tehnoloogiaid, mida Uralvagonzavodis pole veel rakendatud. Ahtme tehases hakatakse hüdraulikat ja vajalikke lisaseadmeid paigaldama ning värvima.

Lisaks uute vagunite valmistamisele on Ahtmes kavas hakata remontima ja tehniliselt teenindama ka vanu – ligi 2000 tsisternvagunit aastas. Turgu loodetakse leida kõigist Baltimaadest, võimalusel ka mujalt. Aasta käibeks on kavandatud 1–1,5 miljardit krooni. Tööd loodetakse pakkuda ühtekokku 400 inimesele, mis peaks aitama leevendada ka Kirde-Eesti sotsiaalprobleeme. Hetkel on UVZ & AVRi palgal 30 töötaja ümber.