Välismaalt koju helistavate venelaste osatähtsus vähenes mulluse maikuu tasemelt 72,7 % tänavuse aasta maikuuks 66 %-ni, selgus Telecom Daily materjalidest. Analüütikud selgitavad järsku muudatust kõneaja kallinemisega ja kõneminutite liitmist operaatorite poolt pakutavate teenuste pakettidega. Seetõttu kasutavad välisreisil olevad venelased lähedastega suhtlemiseks üha rohkem inetrnetti.

Kõnede tegemiseks kasutatakse üha rohkem mitte otsest kõneteenust vaid internetilahendustel põhinevaid sõnumiplatvorme. Kusjuures internetti kasutavad peaaegu kõik reisil viibivad venelased – 97%.

Kusjuures enamus eelistavad välismaal olles loobuda oma koduse operaatori internetiteenustest ning ostavad kohalike teenusepakkujate kaardi. Kuid koduse operaatori teenuse eelistajate arv on aastaga märkimisväärselt kasvanud. Kui mullu kasutas oma tavaoperaatori internetiteenust vaid 27,3% venelastest, siis tänavu juba 36,6%.

Venemaa teleteenuste klientide seas levib harjumus mitte seada välismaal viibides endale interneti kasutamisel piiranguid, sest suurenenud arved ei hirmuta enam kliente.

Nn häälkõnede arv jätkab langustrendi ennekõike just puhkusereisidel viibijate seas, samal ajal aga ärireisidel viibijad räägivad telefoniga seni veel üpris meelsasti.

Izvestia andmetel kasvas venelaste poolt andmeside kasutamise aastane maht tunamullusega võrreldes 1,5 korda 3,3 miljardit gigabaidini. Samal ajal vähenes kõnede arv 3% mahuni 108,5 miljardit minutit.

Andmeside mahtude kasvu seostatakse asjaoluga, et nutitelefonide osatähtsus on venelaste sidevahendite seas kasvanud 60%ni.