Temirgaliev lisas, et tegemist pole siiski esimese järgu prioriteediga ja silmast silma kohtumine on planeeritud selle aasta augustiks.

„Me kavatseme projekti käiku lasta, aga alles siis, kui Krimmis on rubla kasutusele võetud ja poolsaar ühisveevärki ühendatud,“ selgitas ta.

Sadam kavatsetakse ehitada 25 kilomeetri kaugusele Jevpatorijast. Selle sügavus saab olema 25 meetrit ja sadamast räägitakse kui suurimast kaubasadamast Krimmi territooriumil. Projekti esimese etapi maksumus ulatub 3 miljardi dollarini, mille käigus ehitataks välja kaubasadam. Teise etappi on planeeritud lennuvälja, LNG terminali ja laevatehase ehitus, millele kulub 7 miljardit dollarit.

Hiina on valmis investeerima sadama ja selle infrastruktuuri ehitusse 10 miljardit dollarit.

Projektiga tuli 2013. aasta detsembris pärast Hiina-Ukraina tippkohtumist Pekingis välja Viktor Janukovitš. Läbirääkimised peatati, kui puhkes Ukraina kriis ja Janokovitš kaotas võimu.

Vastavalt siis Ukraina võimudega sõlmitud lepingule saab Krimmi annekteerinud Venemaa 50 protsenti sadamast ja sadamatasudest. Hiina saab ülejäänud 50 protsenti ning iga-aastase fikseeritud protsendi oma investeeringutelt ja sadama käibelt.