Venemaa lennunduskuninganna surmalennukil oli üks õnnetus juba seljataga

 (36)
RUSSIA-S7/CHAIRWOMAN-DEATH
In memoriam Natalia FilevaFoto: MAXIM SHEMETOV, REUTERS

Venemaa juhtiva lennukompanii kaasomaniku Natalia Fileva surmalennuk sattus õnnetusse juba 2015. aastal, kui blokeeris hukkunu mehe Vladislav Filevi juhituna telikurikke tõttu Domodedovo lennujaama maandumisraja.

27. novembril 1963 Novosibirskis sündinud Natalia Fileva suri 56. eluaastal. Ta oli abielus S7 kontserni juhi Vladislav Fileviga, kellega kasvatas kolme last ja ühte kasulast.

Lennundusgrupp S7 kuulus talle koos abikaasa Vladislaviga.

Fileva oli Gruppa Kompani S7 direktorite nõukogu eesistuja, juhtis ettevõtteid S7 ja Globus. Talle kuulus valdusfirma, mille omandis tegutsesid S7 Airlines – Sibir ja lennufirma Globus.
Forbes'i sõnul asus Natalia Fileva mullu rohkem kui 600 miljonit dollari suuruse varandusega Venemaa rikkaimate naiste järjestuses neljandal kohal ning 173. kohal Venemaa äritegelaste edetabelis. 2006. aastal hinnati tema varanduse väärtuseks 155 miljonit dollarit.

Meediamaja RBC avaldas faktid, mida on teada lennufirma S7 kaasomaniku Natalia Fileva hukkumisest lennukatastroofis Saksamaal.

Mis juhtus?

Pühapäeva õhtul, 31. märtsil, Frakfurdi lähedasele Egelsbachi lennuväljale maandumise ajal kukkus alla äriklassi lennuk Epic LT. Mille pardal oli S7 Airlinesi kaasomanik Natalia Fileva, tema isa Valeri Karatšev ning piloot. Kõik hukkusid. Õhusõiduki rusud paisati maaga kokkupõrke kohas 20 meetri raadiuses laiali.

Seotud lood:

Mis on teada marsruudist?

Saksamaa lennujuhtide andmetel suundus lennuk Prantsusmaalt Saksamaale. Lennu ajal ei olnud mingeid probleeme. Tsiviillennukite navigatsiooni jälgiv FlightRadar ütles, et 30. märtsil lendas Epic LT RA-2151G ärilennuk Moskvast välja ja suundus Poolasse Krakowisse, kust ta suundus Prantsuse Cannes’i ja järgmisel päeval, 31. märtsil Frankfurti.

S7 esindaja ei suutnud selgitada, miks Fileva Krakowi kaudu Cannes’i lendas ja seejärel suundus Frankfurti.

Mis on teada õnnetuse põhjustest?

Intsidendi põhjused pole veel kindlaks tehtud. Uurimist teostab rahvusvaheline komisjon, kus osalevad Venemaa lennuametnikud. Uurimisega liitub riikidevahelise lennunduskomitee (IAC) spetsialistide rühm. Organisatsiooni aseesimehe Sergei Zaiko sõnul on Moskva siiani saanud ainult teatise lennuõnnetusest Saksamaa lennundusasutustelt, IAC-ile pole muud ametlikku teavet edastatud.

Mis on lennukist teada?

Epic LT on ühe mootoriga ärilennuk, mille ehitas Ameerika Epic Aircraft 2004. aastal. See lennuk sai eksperimentaalseks mudeliks, ühendades reaktiivturbiini, komposiittehnoloogia ja täiustatud avioonika.

2012. aastal omandas lennuki S7 Grupi üks lennufirmadest Globus.

2015. aastal lennuk juba sattus õnnetustesse, kui lendas Tšehhi linnast Brnost Moskva Domodedovo lennuväljale. Domodedovos maandus ta rikkis telikuga ja blokeeris raja. S7 pilooditoolil istus S7 Grupi juht Vladislav Filev, lennukis oli ka instruktor.

Alates 2019. aasta algusest tegi lennuk FlightRadari andmetel ligi 30 lendu, neist vähemalt viis lendu Poolasse.

Target Ärileht