„Reisiliikluse monitooring räägib sellest, et majanduslikust seisukohast on Kaliningradi-Berliini rongide taas käimapanemine vaevalt võimalik. Ja meie pakume teist marsruuti – Berliin-Kaliningrad-Peterburi. Tehnilised võimalused selleks on olemas nii infrastruktuuri kui ka veeremkoosseisu osas,“ ütles Golomolzin.

Veel märkis Golomolzin, et juba on olemas Vene rongid, millel saab vahetada rööpmelaiust ja jätkata liikumist Euroopa rööpmelaiusel. Golomolzin leiab, et see suund on perspektiivikas, sest praegu peavad Peterburi ja kogu Venemaa loodeosa elanikud sõitma Saksamaale läbi Moskva ja Bresti.

Võimaliku variandina arutatakse marsruuti läbi Läti, kinnitas Läti Delfile Läti raudtee (Latvijas Dzelzceļš) pressiesindaja Māris Ozols, kelle sõnul praegu mingit konkreetset otsust ei ole, aga variant on arutusel.

Läti raudtee otsib koos partnerite, sealhulgas Venemaa raudteega võimalust konkurentsivõime tõstmiseks reisijatevoo teenindamisel, et raudteetransport saaks konkureerida maanteetranspordiga.