See on oluliselt karmim piirang kui Lätis ja Leedus, sest Leedus on lubatud tuua aktsiisivabalt kaupa kuni viis korda kuus. Lätis on lubatud aktsiisikaupa tuua aktsiisivaba koguse piires kord seitsme päeva jooksul.

Suvel alustas maksu- ja tolliamet idapiiril karmi kontrolli, maksustades aktsiisiga selle kütuse, mida autojuht oma sihtkohta sõitmiseks ei vajanud. Õiguskantsler Indrek Teder kritiseeris hiljem seda lahendust kui lubamatut.

Kütuseaktsiisi tasumise kohustus tekib uue seaduseelnõu kohaselt alati, kui Venemaalt tuuakse kütust mittestandartses kütusepaagis. Kütuseaktsiisi kohustus tekib ka siis, kui sama autoga toovad kütust erinevad inimesed tihemini kui kord kuus.

Küll tohib aktsiisivabalt tuua kolmandast riigist sisse ühe lahtise paki suitsu. Samuti ei keelata autokütuseks oleva vedelgaasi riiki toomist nii tihti, kui soovi on.

Kruvisid keeratakse kinni ka juhuveobussidele, mida kasutatakse kütuseveoks Ida-Virumaal. Juhuveobusside puhul antakse maksuametnikele kaalutlusõigus mitte rakendada aktsiisivabastust kogu standardses kütusepaagis olevale kütusele, vaid üksnes sihtkohta jõudmiseks vajaminevale kütusele, kui on põhjust arvata, et bussisõidu peamiseks eesmärgiks on kütusevedu.

Näiteks kui juhuveobussi teekond toimub marsruudil Jõhvi-Narva-Ivangorod-Narva-Jõhvi ning bussis on korduvalt vaid paar reisijat, siis tõenäoliselt on sellise ettevõtja tegevus kasumlik üksnes siis, kui eksisteerib võimalus soetada Venemaalt odavama hinnaga kütust, sest bussi kütusepaagi maht on tavapäraselt kuni 800 liitrit.

Eelnõu vajab veel kooskõlastamist justiitsministeeriumis, peale mida läheb see valitsusse ja riigikogusse heaks kiitmiseks.