"Viie aasta pärast võtaks see aega üks tund ja 44 minutit," ütles Eesti Raudtee juhatuse esimees Erik Laidvee ERR-ile, vastates ajakirjanik Arp Mülleri viitele, et praegu sõidab ekspressrong sama maa tunni ja 55 minutiga. Praguste tööde järel Tallinna - Tartu liinil on kavas viia kiirused 140 km/h, märkis Laidvee.

"Kui vaadata pikemas perspektiivis siis võiks see võtta poolteist tundi, aga see eeldaks maksimaalse kiiruste tõstmist 160km/h-ni," lisas Laidvee.

Tema sõnul võimaldaks raudtee sõita ka suurema kiirusega, aga küsimuseks on ülesõidud ja juhtimissüsteemid. "Teiseks nõuab 160-ne kiirus ka laugemaid kurve, sellest tekivad aga juba maaküsimused," tõdes Laidvee.

Põhimõtteliselt võib Elron tõsta kiiruseid kuni 160 km/h, nende edasine suurendamine läheb juba väga kalliks, lisas ta.

Loe ja kuula pikemalt ERRi uudisteportaalist.