Kuna tuleval aastal autode hinnad kerkivad, hüppas näiteks Porsche Cayenne’i müük novembris 55% ja Lexustel 63 protsenti, kirjutab Bloomberg. Kohalikud Lexuse edasimüüjad pidid lisatööjõudu palkama, et kasvanud ostjate hulgaga hakkama saada.

Autosid ei osta aga ainult rikkad. Väärtust kaotavate rublade paigutamisest on huvitatud kõik elanikkonnagrupid. „Ei ole vahet, kas säästu- või luksusautod, kõik lähevad nagu soojad saiad,“ tõdes Venemaa ühe suurema automüüja Rolf Groupi juhatuse esimees Tatjana Lukovetskaja. „Viimase kümne aasta jooksul ei ole sellist ostubuumi olnud,“ lisas ta.

Ostmine kui õnnistus

Viimase aja ostulaine on Venemaa autoturule suureks õnnistuseks, sest riigi majanduse nõrgenemine on sellele tänavu tõsise hoobi andnud.

Soov kulutada ei ole venemaalastel mitte jõulurõõmu jagamisest, vaid põhjustatud püüdlusest end inflatsiooni eest kaitsta. Vene rubla on novembri algusest dollari suhtes odavnenud 19 protsenti. Ehk miljoni rublane sääst on väärt vaid 18 600 dollarit, see on 4650 dollari võrra vähem kui novembri alguses.

Auto on seejuures hea rahapaigutus. Hinnad on neljandas kvartalis kerkinud vaid 5-7 protsenti, samas kui tarbijahinna kasv oli novembris Venemaal 9,1 protsenti.

Auto kui investeering

Venemaa tipp-pankur Aleksei, kes ei soostunud oma täisnime avaldama, ostis novembris Audi A7. Rubla langusest tingituna maksis ta selle eest 40 000 dollarit vähem kui oleks pidanud tasuma varem.

„Kriisi ajal vaatavad inimesed autosid kui investeeringut,“ lausus Mercedes-Benz’si Venemaa üksuse kommunikatsioonijuht Andrei Rodionov. „Reegel, et poest välja sõites kaotab auto oma väärtusest 20%, ei kehti enam,“ lisas ta.

Lukovetskaja sõnul ootab tuleval aastal ees hinnatõus, sest keegi ei taha kahjumiga kaubelda. Ka need välismaised autotootjad, kel on Venemaal tehased, sõltuvad komponentides välisturust.