“See on väga kõva kasv. See on isegi haruldane nähtus, kuidas tänu hoogustunud turismikaubandusele Eesti alkoholiturg muutus,” ütles AS Liviko müügidirektor Janek Kalvi Eesti Päevalehele. “Tulevikus ei julgeks teist nii suurt kasvu küll enam näha,” lisas ta.

Liviko kange alkoholi müük kulmineerus aga hoopis detsembris.

“Selleks on kolm põhjust: esiteks viinaralli, mis sai detsembris taas hoo sisse. Teiseks on detsembrikuu müük olnud traditsiooniliselt suur. Kolmandaks põhjuseks on 1. jaanuarist kehtima hakkav 5protsendiline alkoholiaktsiisi tõus. Nimelt varub kaubandus endale vana aktsiisiga alkoholi,” selgitas Kalvi, kelle sõnul ületas 2004. aasta detsembrikuu müük aasta varasemat tulemust kaks korda.

“Näeme tagasilööki just esimeses kvartalis. Aastat tervikuna näeme aga positiivses valguses. Optimismi sisendab endiselt turismikaubandus,” märkis Kalvi.

Möödunud aasta müügitulemusi kiitis ka AS Ofelia tegevdirektor Outi Sivén.

“Oleme rahul nii kodumaise turu, ekspordituru kui ka turismimüügi osas. Ootasime müügi kasvu, aga see oli suurem planeeritust. Kuigi sügisel müük langes, säilis turismimüük üllatavalt kõrgel tasemel,” ütles Sivén.

Alkoholitootja Remedia müügidirektor Hardi Raiend ütles, et ka Remedia läinud aasta käive oli oodatust tugevam. “Käibed ja rahavood on hakanud uuesti liikuma,” lausus ta.

Eelmise aasta 1. mail muutunud tollikord tõi ootusi ka kahele Eesti suuremale õlletootjale.

“Meie ootused õllerallist olid alguses suuremad. Ootasime purgiõlle poolelt viiekordset kasvu, kuid tuli kolmekordne kasv. Samas on ka kolmekordne kasv märkimisväärne,” ütles A.Le Coq Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop.