Tallinna Kaubamaja Grupi 2020. aasta teise kvartali ja poolaasta tulemuste avaldamisel tõdes grupi juht Raul Puusepp, et koroonaviiruse levikuga kaasnenud kriisikuud jätsid tugeva jälje majandustulemusele. Samas ostis Kaubamaja sel perioodil ära ABC Supermarketsi toidupoodide keti, millega suurendatakse oma turuosa.

Teise kvartali müügitulu oli 171,0 miljonit eurot, jäädes sellega aasta varasemale alla 5,8%, esimese poolaasta müügitulu oli 346,5 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2019. aasta I poolaasta tulemusega, mil müügitulu oli 344,9 miljonit eurot, 0,5%.

Kontserni 2020. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum 5,8 miljonit eurot, mis jäi ligi kolmandiku alla eelmise aasta võrreldava perioodi kasumile.

Kontserni 2020. aasta kuue kuu puhaskasum oli 4,1 miljonit eurot, mis jäi alla eelmise võrreldava perioodi tulemusele samuti ligi kolmandiku.

Kaubamaja teatas börsile, et kaupluste sulgemine ja liikumispiirangud tõid kaasa Grupi e-poodide populaarsuse plahvatusliku kasvu, kuid vaatamata sellele jäid müügitulud neis segmentides, kus äritegevus oli piiratud, oluliselt alla 2019. aasta müügituludele.

E-poodide võimekuse kiireks kasvatamiseks investeeriti logistikalahenduste ümbertöötamisse ja lisasõidukite soetamisse ning korraldati ümber tööprotsesse. Negatiivne mõju oli väiksem supermarketite segmendis, kus toidu- ja esmatarbekauplused olid avatud.

Muutunud olukorras vaadati kriitiliselt üle kogu Grupi kulubaas. Suletud müügipindade üürikulude vähendamise osas saavutati erikokkulepped üürileandjatega. Grupi ettevõtete majandustegevuse pidurdumisega seotud töömahtude vähenemisega kaasneva tööjõu ülejäägi osas kasutati erinevaid meetmeid tööjõukulude vähendamiseks, sh palkade vähendamist ning riiklike abimeetmete kasutamist.

Töötasu hüvitisi taotles Grupp riigi poolt seatud tingimustel kaheksale Grupi ettevõttele, kelle majandustegevus oli kriisi tõttu suures mahus häiritud. Riik kattis töötajate töötasu 1,3 miljoni euro ulatuses ja aitas sellega Grupis säilitada ligi 1000 töökohta. Tööjõukulud vähenesid teises kvartalis 2,1%.

Seoses viiruseohuga asus Grupp koheselt rakendama abinõusid nii oma klientide kui ka töötajate turvalisuse tagamiseks, mis tõi kaasa tegevuskulude kasvu. Grupi jaemüügiüksustes paigaldati klientide kaitsmiseks kaupluste sissepääsude juurde käte desinfitseerimisvahendid ning nende kasutamise juhendid. Lisaks suunati liikumismärgiste ja hoiatusjoontega inimesi kaupluses hoidma 2-meetrist vahet teiste kaupluse külastajatega, limiteeritud oli korraga kaupluses viibivate inimeste arv. Turvatöötajad ning kaupluste töötajad juhendasid kliente ohutult oste sooritama, juhiseid selleks jagati ka siseraadios ning kauplusesisestel digiekraanidel. Kliente julgustati kasutama iseteeninduskassasid, kus oli tagatud klientide ohutu omavaheline kaugus. Kaupluste töötajatele tervise kaitseks paigaldati kassadesse kaitseklaasid ning kontaktsematele ametikohtadele jagati kaitsevisiirid ja -maskid.