Maakohus otsustas eile rahuldada 52 endise Estonian Airi ekstöötaja hagi Nordic Aviaton Groupi ja Transpordi Varahalduse vastu ja mõistis firmadelt solidaarselt välja igale töötajale nende saamata jäänud tasud. Kokku küündib summa 1,5 miljoni euroni.

Tähelepanuväärsena ütleb maakohus veel, et on tuvastanud, et Estonian Airi asemele Nordica ja Transpordi Varahalduse loomine on nende hinnangul ettevõtte üleminek. Selle küsimuse üle on pikalt vaieldud ka avalikkuses, et kas Nordicat peaks käsitlema kui pankrotistunud Estonian Airi õigusjärglast ning kohus ütleb, et peab. Ütlasi tähendab see, et ka kõiki muid võlad, mis Estonian Airi pankrotipessa jäid, võiks Nordica kaudu välja nõudma hakata.

Nordicat esindanud Cobalti advokaadibüroo vandeadvokaat Jaanus Mody ütles kiirkommentaariks Ärilehele, et täna hommikul nendeni jõudnud otsust pole veel detailselt analüüsitud, ent ta on üsna veendunud, et Nordica kaebab otsuse edasi. "Esialgse tutvumise pinnalt tundub, et vaatamata pikale menetlusele ei ole otsus põhjendatud, enamus meie poolt toodud välja toodud asjaolusid on jäänud paraku tähelepanuta. Loomulikult analüüsime ja arutame veel kliendiga, aga ma olen üsna veendunud, et me kaebame otsuse edasi ning usume, et kohtud peavad niivõrd olulises asjas võimalikuks küsimust sügavamalt analüüsida," ütles Jaanus Mody.

Estonian Air endiste töötajate esindaja, advokaadibüroo Sirel & Partnerid vandeadvokaat Kalle-Kaspar Sepper tõi välja, et kuna kohus tuvastas ettevõtete ülemineku, siis Nordica vastutabki justkui kõikide Estonian AIri kohustuste eest, sh riigilt Estonian Airile antud 85 miljonit eurot riigiabi, mis toonase Euroopa Komisjoni ostuse kohaselt tagasi nõuda tuleb (ja mille tõttu Estonian Air ka ametlikult pankrotti läks).

Vandeadvokaat Jüri Sirel sõnas, et kohtuotsus kinnitab veelkord, et Eesti õigussüsteem töötab sõltumatult ja õiglaselt ning isegi riiklikul tasandil skeemitamine ei ole aktsepteeritav.

2015. aasta novembris pankrotti läinud riikliku lennufirma Estonian Airi järglaseks sai üleöö Nordic Aviation Group ehk uus riiklik lennufirma Nordica. Kui toona klaaris riik reisijate ärajäänud lendude arved ja pakkus asendusi mõne päevaga, siis Estonian Airi töötajad pole neile kollektiivlepinguga lubatud hüvitisi näinud siiani.

Iga endise töötaja nõuded on erinevad. Kui stjuardessi ametit pidanutel jäi summa enamasti kümne tuhande euro piiridesse, siis pilootidel-kaptenitel võib see ulatuda 50 000 - 70 000 euroni.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena