Niiviisi kavatseb Viking Line säästa aastas mitu miljonit eurot. Samuti ei pea Viking Line rääkima läbi enam Soome ja Rootsi ametiühingutega, vaid kõneleb edaspidi EMSA-ga eesotsas Jüri Lemberiga.

Peaasjalikult saavutatakse kokkuhoid tööjõukulude arvelt. Viking Line`i tegevjuht Mikael Backman ütles Iltalehtile, et umbes 200 laevafirma töötajale, keda XPRS-i lipuvahetus puudutab, said sellest eile teada. Iltalehti andmetel oli peamiselt soomlastest koosneva laevapere pahameel suur.

Soomlased ja nende ametiühing ei ole teatavasti 40 protsenti madalamate töötasudega nõus. Backman põhjendab lipuvahetust iga euro kokkuhoiu vajadusega. "Läänemerel valitseb karm konkurents. Meie konkurendid sõidavad ammugi Eesti lipu all. Meile on iga euro oluline," nentis Viking Line`i tegevjuht.

Backman ei salgagi, et kõige suurema säästu saavutab laevafirma sellega, et tulevasele Eesti laevaperele saab maksta lihtsalt 40 protsenti väiksemat palka. Ka sotsiaalkulud on väiksemad.

"Ma ei usu, et soomlased oleksid nõus eestlaste palgaga tööle jääma," lisas Viking Line`i tegevjuht.

Laevafirma ei kavatse XPRS-i Soome töötajaid koondada, vaid, kui viimased on nõus, siis paigutatakse nad teistele laevadele. Samas, ilmselt paljud neist ka lahkuvad Viking Line`ist.