„Kui suurenenud kütusekulu tõttu pileti hinda piisavalt palju tõsta, siis reisijate arv kukub. Kasumi teenimine on tuleval aastal keeruline ka seetõttu, et majandus kasvab aeglaselt,“ nentis ta.

„Me peame oma turuosa kaitsma ning töötama kasumi hoidmise nimel, kulude kasvu tõttu on see paras väljakutse. See ootab ees kõiki firmasid,“ prognoosis Hanses.

Kütusekulu võib tema sõnul tõusta 12-15%, kuid võimatu on prognoosida, kui palju mõjutab see piletihinda. Laevafirmale annavad sissetuleku ka laevade restoranid, tax-free-kauplused, piletimüük ning kaubavedu. „Kulude kasv kompenseeritakse kogu müügi arvelt. Piletihinna tõusu otsustab turg,“ ütles laevafirma juht.

Järgmisel aastal Euroopa Liidus kehtima hakkava väävlidirektiivi järgi tuleb laevakütuse väävlisisaldust vähendada 1%-lt 0,1%-le. See tähendab laevafirmade jaoks keskkonnasäästlike, kuid kallimate kütuste kasutuselevõttu.