Järgmisel aastal Euroopa Liidus kehtima hakkava väävlidirektiivi järgi tuleb laevakütuse väävlisisaldust vähendada 1%-lt 0,1%-le. Viking Line Abp tegevjuhi Jan Hansese hinnangul oleks 0,5%-line tase olnud piisav ja sellest tingitud negatiivne mõju nii laevandus- kui ka teistele tööstusharudele väiksem. Laevapileti hinnatõusu paneb tema sõnul paika turg.

Kas väävlidirektiiv sellisel kujul õigustab ennast?

Oleme omaalgatuslikult 1993. aastast kasutanud 0,5%-lise väävlisisaldusega kütust. Väävlisisalduse vähendamine 0,5%-ni ei suurenda kulutusi oluliselt, aga kui vähendada 0,5%-lt 0,1%-le, siis tuleb raske kütteõli vahetada kerge kütteõli MGO (marine gas oil – toim) vastu ja see on kulukas. Minu arvates väävlisisalduse langetamine 0,5%-ni oleks olnud piisav. Kogu maailmas minnakse 0,5%-lisele tasemele üle aastatel 2020–2025. See tase on väga hea ja negatiivne mõju nii laevandus- kui ka teistele tööstusharudele väiksem. Üritasime 2008. aastal direktiivi vastu protestida, kuid nüüd on see vastu võetud ja midagi pole parata.

Loe edasi, kui suurt mõju avaldab uuest aastast jõustuv väävlidirektiiv reisijate- ja kaubaveole ning kuidas on Viking Line uute nõuete täitmiseks valmistunud.