20 aastat Viking Line Abp-d juhtinud Nils-Erik Eklund otsustas oma senise töö jätta ja tema ametikohustused võtab üle varasemalt maailma teises suuremas kruiisilaevandusettevõttes Royal Caribbean Cruise töötanud Mikael Backman.
Backmanil, kes asus Viking Lines tööle tänavu 1. juunil, on aega üheksa kuud harjuda ja elada sisse Viking Line’i, sest praegune tegevjuht Nils-Erik Eklund astub ametist tagasi järgmise aasta veebruaris.

15 aastat Floridas kruiisilaevanduse lipulaevas Royal Caribbean Cruise mereoperatsioonide osakonna juhina saadud kogemustest ja sealsetest suunadest tahab Backman mõndagi kaasa tuua ka Viking Line’i.
Ühe uuendusena kavatseb mees sisse tuua lapsehoidja tellimise kajutisse, mis on Ameerika kruiisilaevadel tavaline.

Samuti on Ameerikas varakas klientuur, kes otsib uusi puhkuse sihtkohti. Seetõttu võiks Backmani sõnul Rootsi, Soome ja Balti laevareise neile uudse puhkusepaketina ka välja pakkuda. „Ameerika turistide siia meelitamiseks on alustatud koostööd ka juba erinevate New Yorgi reisifirmadega.

Bacmanil on plaanis täiendada ka Viking Line laevaparki. „Kui uusi laevu kannatab vähegi tellida, siis praegu on selleks just õige aeg,“ ütles Backman.
Seoses uute laevade tellimisega lahvatas Rootsi meedias ka väike skandaal, kui 12. juunil peetud kontserni nõukogu koosoleku tõttu hakati väljaspool ettevõtet arvama, et seal otsustati uute laevade ehitamine Turu-Stockholmi laevaliini jaoks. „See uudis jõudis ka Rootsi TV4 vaatajateni, kuid uute laevade tellimine ei vasta tõele, sest seni on Viking Line ikkagi pikalt uurinud laevade uuendamise võimalust Turu ja Stockholmi vahelisel liinil,“ ütles Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko Päevaleht Online’le.

Sisseelamine algab rohujuure tasandilt

„Suvel töötan Turu-Stockholmi laevadel erinevates ametites, tutvun niimoodi erinevate osakondadega kahe kuni kolme kuu jooksul. Alustan seal laomehe abilisena ja nõudepesijana,“ ütles Backman Turun Sanomatele antud usutluses.
Backmani sõnul on tema suurimaks väljakutseks ettevõtte senise suuna muutmine.
Eile Turun Sanomates ilmunud usutluses ütles Backman, et nüüd oleks ilmselt aeg uute laevade tellimiseks ja uuteks suunadeks Viking Lines.

Viking Line’i poolaasta kahjum suurem kui oodati


** „Kuna iga ettevõtte eesmärk on teenida kasumit, siis kahjuks esimesel poolaastal ettevõte kasumit ei teeninud ning jäi 4,79 miljoni euroga (74,9 miljonit krooni) kahjumisse,“ kommenteeris Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko tänavuse majandusaasta esimese poolaasta tulemust Päevaleht Online’le.
** 2008. aasta samal perioodil ulatus kahjum 0,60 miljoni euroni (9,3 miljonit krooni).
** Kuna majanduskliima on nõrk, siis möödunud aasta 14,67 miljoni euro (229,4 miljonit krooni) suurust kasumit Borodenko sõnul tänavu korrata ei loodeta. „Tulemust mõjutavad ka edaspidi nõrgenenud Rootsi kroon ja kütusehindade pidev kasv,“ tõdes Borodenko.
** Lisaks sellele avaldavad mõju ka tugeva konkurentsi tõttu piletihindade suur langus ja kahe uue laeva Viking XPRS (valmis 2008.a aprillis laevaliinile Tallinn-Helsingi) ja Viking ADCC (hetkel ehitatakse Hispaanias Mariehamn-Kapellskäri laevaliini jaoks) ehitamiseks tehtud investeeringute kapitalikulud.

** „Kuna iga ettevõtte eesmärk on teenida kasumit, siis kahjuks esimesel poolaastal ettevõte kasumit ei teeninud ning jäi 4,79 miljoni euroga (74,9 miljonit krooni) kahjumisse,“ kommenteeris Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko tänavuse majandusaasta esimese poolaasta tulemust Päevaleht Online’le.

** 2008. aasta samal perioodil ulatus kahjum 0,60 miljoni euroni (9,3 miljonit krooni).

** Kuna majanduskliima on nõrk, siis möödunud aasta 14,67 miljoni euro (229,4 miljonit krooni) suurust kasumit Borodenko sõnul tänavu korrata ei loodeta. „Tulemust mõjutavad ka edaspidi nõrgenenud Rootsi kroon ja kütusehindade pidev kasv,“ tõdes Borodenko.

** Lisaks sellele avaldavad mõju ka tugeva konkurentsi tõttu piletihindade suur langus ja kahe uue laeva Viking XPRS (valmis 2008.a aprillis laevaliinile Tallinn-Helsingi) ja Viking ADCC (hetkel ehitatakse Hispaanias Mariehamn-Kapellskäri laevaliini jaoks) ehitamiseks tehtud investeeringute kapitalikulud.

** Kuigi seitsme reisiparvlaevaga teenindas ettevõte Läänemere põhjaosas kokku 2 794 224 reisijat (möödunud aastal kokku 6,1 miljonit), keda on eelmise aastaga võrreldes 4,7 protsenti rohkem, vähenes käive võrreldes eelmise aastaga 14 miljonit krooni.
** Reisijate arv kasvas Borodenko sõnul vaid Tallinn-Helsingi ja Mariehamn-Kapellskär laevaliinidel.
** Reisijateveol Tallinn-Helsingi liinil tõusis Viking Line’i turuosa 3,1 protsentdi võrra 25,4 protsendini. „Suveks ootame Viking Line’ile reisijatearvu väikest kasvu Tallinn-Helsingi liinil, kuid talve hetkel prognoosida ei oska,“ lausus Borodenko.
** Turu-Mariehamn-Stockholmi laevaliinil vähenes 7,3 protsendi võrra 49,9 protsendini ning Helsingi-Mariehamn-Stockholmi liinil 0,3 protsendi võrra 49,6 protsendini.
** Kokku moodustab Viking Line’i turuosa Läänemere põhjapoolses laevaliikluses seitsme reisiparvlaevaga 40,4 protsenti.