Viru Keskust külastas möödunud aastal 11,2 miljonit inimest, kellest 96,4 protsenti sooritasid keskusest ka ostu, teatas keskus.

Viru Keskuse juhatuse liikme Ants Vasara sõnul on saavutatud käive eelmise aasta majandusolukorda arvestades rahuldav tulemus.

„2008. aasta esimese poolaastal prognoosisime veel käibe kasvu, kuid mida kuu edasi, seda selgemaks sai, et võime rahul olla, kui suudame saavutada käibe osas 2007. aasta taseme,“ tõdes Vasar. Tema sõnul sai eesmärk õigeaegselt korrigeeritud.

Vasar märkis, et möödunud aastal jäid edukamad kuud aasta algusesse, esimesel poolaastal saavutati 5,8% käibe kasv ning lõppenud aasta teises pooles andis ostuhuvi vähenemine juba tugevamalt tunda, käive langes 4,8% võrreldes 2007 aasta teise poolaastaga.

„Külastatavuse osas tegi head meelt detsember, mil keskmine külastatavus oli 36 100 inimest päevas, mis on 4,7% suurem kui 2007. aasta samal ajal,“ kommenteeris Vasar. Külastatavuse rekord püstitati tema sõnul 22. detsembril, mil keskust külastas kokku 45 564 inimest.

Viru Keskuse jaoks oluliseks võib Vasara sõnul möödunud aastal pidada märtsis MyFitness spordiklubi avamist, millega võeti kasutusele keskuse viies ja kuues korrus.

“Aasta lõpu tähtsaim sündmus oli meie jaoks loomulikult elektroonika- ja digipoodide Euronics, iDream, Dell avamine ning juveeli ja kulla piirkonna ala kujundamise alustamine,” märkis Vasar.

Oluliseks sündmuseks on tema sõnul ka külastajate liikumise parandamiseks II korruselt III korrusele täiendava eskalaatori paigaldamine aatriumisse.

Käesoleva aasta plaane kommenteerides sõnas Vasar, et käibekasvu planeerimine ei ole põhjendatud ning Viru Keskus on rahul kui suudetakse saavutada 2007. ja 2008. aasta müügitulu tase. „Siiski tuleb arvestada võimalusega, et realiseerub mustem stsenaarium ning siis oleme arvestanud ca 10 protsendilise käibe langusega,“ kommenteeris Vasar.
Viru Keskus on Tallinna enimkülastatav kaubanduskeskus, mis koondab üle 100 kaupluse ja teeninduskoha. Keskust külastab päevas keskmiselt 30 000 inimest ning see on kujunenud oluliseks kohtumispaigaks, meelelahutus- ja vabaaja veetmise ning uudse info saamise kohaks.