Algatusest antakse teada sel nädalal ning programm on osa laiemast ameeriklaste vanamoodsast sularahast võõrutamise plaanist, kirjutab The Wall Street Journal.

Visa kinnitusel plaanitakse anda kuni 50 restoranile ning teistele toidukohtadele igaühele 10 000 dollarit tehnoloogia ning turunduskulude katmiseks, kui ettevõte alustab nn sularahatuks saamise teed.

„Näeme seda kui avapauku,“ lausus Visa jaekaubanduslahenduste juht Jack Forestell kuni 500 000 dollari suurust kulutust kommenteerides.

Neis müügikohtades saaksid kliendid kaupade ja teenuste eest tasuda vaid deebet- või krediitkaardiga või telefoniga. Vastutasuks lubab Visa uuendada kaupleja maksetehnoloogiat nii, et nad saaksid vastu võtta kontaktivaba makseid, nagu näiteks Apple Pay.

Visa valib ettevõtted välja augustis algava kandideerimisprotsessi raames, vaid veebipoodi omavad kauplejad osaleda ei saa.

Sularahast lahti saamine on eelmise aasta lõpus Visa juhi kohale asunud Al Kelly prioriteet. Eriti arvestades praegust üleilmset sularaha- ning tšekimaksete kasvutrendi, märgib maajandusleht.

Visal kontrollib USA krediit- ja deebetkaarditurust 59%, Mastercardil on 25%.

Kuigi pangakaardid on teinud USAs võidukäiku, tehakse sularahaga siiski 32% tehingutest. Deebetkaardite osa on 27% ning krediitkaarditel 21%. Visa püüabki neid numbreid rohkem enda kasuks pöörata.