Kolgi sõnul on ettevõtetel kolm võimalust digitaliseerimisest kasu saada: digitaliseerida ettevõtte sisemised protsessid, digitaliseerida kliendi kokkupuutepunktid toote või teenusega või digitaliseerida kogu ärimudel ehk anda tootele või teenusele uus digitaalne kuub, edastas üritust korradav SEB meediale.

Protsessi digitaliseerimise puhul on võtmeküsimus õige protsessi kaardistamine, mis looks konkurentidega võrreldes suurima erinevuse ja tooks rohkem kasu. „Sellise protsessi digitaliseerimine, mis on vajalik sama tööstusharu ettevõtetele, annab võimaluse pakkuda seda teenusena ka teistele ettevõtetele. Näiteks Soome ettevõte ENEVO paigaldas oma prügikastidele sensoritega kleepsud, millega vähendas nende tühjendamise kulusid 50 protsenti,“ lisas Kolk.

Statistika näitab, et 25 protsenti ettevõtteid on kaardistanud väga täpselt kliendi kokkupuutepunktid enda pakutava toote või teenusega. „Paljud ettevõtted mõistavad, et kliendikogemuse juhtimine on väga tähtis. Kuidas muuta kliendi kokkupuude toote või teenusega veelgi mugavamaks läbi tema kogemuse digitaliseerimise? Pitsamüüja Red Tomato Pizza avastas, et 80 protsenti nende klientidest tellib alati sama pitsat. Nad lõid bluetooth’iga külmkapimagneti, mis võimaldab tellida oma lemmikpitsa nupuvajutusega. Ettevõte kasvas kõigest ühe kuuga 500 protsenti,“ ütles Kolk.

„Eestis on mitmeid edukaid ettevõtteid, kes on tulnud välja uue digitaliseeritud ärimudeliga, pakkudes klientidele uudset kogemust. Näiteks Avokaado, mida võib kutsuda ka uueks Eesti Uberiks, pakub klientidele kõiki juriidilisi teenuseid kuupõhiselt ja läbi interneti. Teine Eesti ettevõte Sorry As A Service saadab oma klientide nimel nende klientidele vabandusi,“ lisas Kolk.

„Digitaliseerimine võimaldab ettevõtetel kasvada väga palju ja väga kiiresti – sellist kasvu ei mõõdeta enam protsentides vaid kordades. Positiivne on see, et digitaliseerimine on küllaltki lihtne ja odav, ettevõte ei pea ise arendama midagi uut, vaid rakendama juba olemasolevaid tehnoloogiaid enda toote-teenuse või protsesside lihtsustamiseks ja mugavdamiseks. See seab kõik ettevõtted, nii suured kui väikesed, samasse stardipositsiooni,“ rääkis Kolk.

Kolgi sõnul võivad tulevikus mitmed ettevõtted minna üle täielikule autonoomsusele. „Juba praegu on mitmeid ettevõtteid, kes väga kasumlikult rakendavad tehisintellekti ning on suutnud enamiku protsesse täielikult digitaliseerida, vähendades oluliselt ettevõtte kulusid näiteks töökulude arvelt,“ rääkis Kolk.

„Järgmistel aastatel soovitan silma peal hoida ka virtuaalreaalsusel, see valdkond kasvab järgmise viie aasta jooksul ilmselt 30-40 korda ning on tehnoloogia, mida on võimalik rakendada kliendikogemuse juures,“ lisas Kolk.