•• Koidula piirijaam ja Tallinna ümbersõit on suured ettevõtmised, mille maksumust mõõdetakse miljarditega. Kuidas neid finantseeritakse?

Riik peab avama Brüsseli rahakraanid, omafinantseeringuga peaks Eesti Raudtee ise hakkama saama. Praeguseks on raudtee investeeringute tase tänu ebamäärasusele ja vaidlustele langenud alla kriitilise piiri. See tähendab, et raudteega ei juhtuks midagi, aga viie–seitsme aasta pärast hakkaks see lagunema.

•• Miks on riigil raudteed vaja?

Riigi huvi on arendada reisirongiliiklust, mis BRS-i üldse ei huvitanud. BRS on väitnud, et annab riigile heas korras raudtee. Jah, kivisütt annab seal tõesti vedada. Kui Venemaalt tulevad veosed sõidavad viimasel sajal kilomeetril 40 kilomeetrit tunnis, siis pole viga midagi. Keegi ei ütle midagi pahasti. Aga reisijad, kes raudteel sõidavad, ütlevad, et asi on jama, hullem kui kolm aastat tagasi

•• BRS-i nõukogu esimees Edward Burkhardt raius veel sel nädalal, et valitsus seisab Vene transiidiärimeeste huvide eest. Kuidas kommenteerite?

See kaup, mis Eestist läbi läheb ja mida Tallinna sadam teenindab, on 100% Vene transiit. Vene raudtee huve tuleb arvestada, muidu ei jõuaks Eestisse kaubad. Ja Eesti Raudtee vedurid poleks saanud muud teha, kui natuke põlevkivi sõidutada.