Võimalikud muudatused Eesti meediamaastikul

 (6)
Äripäev
Äripäev

Norra meediakontsern Schibsted tegi ostupakkumise Soome meediakontsernile Alma Media, mille suurim aktsionär 33,1 protsendiga aktsiatest on Rootsi Bonnieri kontsern, mis on Eestis ajalehe Äripäev omanik.

Alma Mediale kuulub ka uudisteagentuur BNS. Kuigi põhiline võitlus käib Schibstedi meediakontsernil Rootsi telekanali TV4 pärast, toimuksid ka Eesti meediamaastikul teatud muudatused, teatab ETV.

Schibstedi kontserni kuulub Postimees, Kanal 2, 50 protsenti Ajakirjade Kirjastusest ning 50 protsenti SL Õhtulehest. Alma Media ostu puhul kuuluks kontserni ka BNS ja Äripäev.

“Ühest küljest on see väga kasulik omanike jaoks. Asi muutub efektiivsemaks, majandamine muutub paremaks. Majanduslik kasu on kindlasti olemas, aga samal ajal on ka oht sisu osas,” tõdes meediaekspert Tarmu Tammerk. “Et kui ühe meediafirma käes on hästi palju erinevaid meediakanaleid, siis võib juhtuda, et meedia sisu muutub ühekülgsemaks. Valimiste eel võib tekkida oht, et need erinevad hääled meedias jäävad vähemaks kui neid on praegu.”

BNSi juhatuse liige ja vastutav toimetaja Anvar Samost ütles, et Schibstedi ja Alma Media vaheline äri uudisteagentuuri tööd ei mõjuta.