Helesinine auto, mis kannab järjekorranumbrit 21.529.464, leiab omale väärika koha Saksa autotootja muuseumis Wolfsburgis.

Legendaarse automudeli valmistamine sai sellega ametlikult otsa. Kuuekümne kaheksa aastaga maailma maanteedele vuranud miljonid “Põrnikad” pälvisid kiiresti laiade rahvamasside armastuse ja kollektsionääride huvi.

“Põrnika” projekteeris 1930. aastate keskpaiku Adolf Hitleri isiklikul korraldusel kuulus saksa konstruktor Ferdinand Porsche. Hitleri soov oli, et Volkswagen toodaks võimalikult odavaid rahvaautosid. “Põrnikast” sai aga hipide lemmikauto ning Hollywoodi staar.

Lääne-Saksamaal, kus “Põrnikast” kujunes majandusime sümboliks, valmistati erinevaid modifikatsioone kuni 1978. aastani, mil tootmine nõudluse kahanedes lõpetati. Kuid Mehhiko tehases jätkus vanade “Põrnikate” tootmine veel veerand sajandit, sihtgrupiks olid peamiselt Ladina-Ameerika maad.

Puebla autotehase ja Põrnika fännidele oli kolmapäev kurb päev, kuid nad kinnitasid lohutuseks, et see automark elab senikaua, kui keegi üldse autot juhib.

“Te osalesite mitte ainult auto tootmises, vaid ka legendi loomises, see legend jääb kõigi nende südametesse, kellel on kunagi Põrnikas kaaslaseks olnud,” ütles Reinhard Jung, Wolkswageni Mehhiko tehase direktor.

“Otsuse tootmise lõpetamisest tegi tarbija nõudluse suure langemisega,” lausus Christine Kuhlmeyer, Puebla tehase üks juhtivtöötaja. “See oli loomulik tsükkel.”

“Kõigel tuleb kunagi lõpp ning Põrnika aeg sai läbi. See teeb nostalgiliseks,” märkis Ramon Soriano, 62-aastane fotograaf, kes pildistab turiste Puebla katedraali ees.

“Meie jaoks ei sure ta kunagi. Me hoiame nad sõidus mitte ainult enda, vaid ka järeltulijate jaoks,” ütles Andrei Goreltšenkov, Moskva Põrnikaklubi president. “See on väga usaldusväärne (auto), väga tehniline ja esteetiliselt täiuslik.” Moskvas on umbes 150 “Põrnikat”, neist 50 ka sõidab, lausus ta.

“Me ei võta oma klubisse uute “Põrnikate” omanikke, neil on teised ühendused,” rõhutas ta.

Internetis on klassikalisele “Põrnikale” pühendatud sadu võrgulehekülgi.

Volkswageni Mehhiko autotehas jätkab uute “Põrnikate” tootmist, kuna see automark on populaarne kogu maailmas. Uus “Põrnikas” on aga klassikalisest variandist kolm korda kallim.