Suzuki nõustus müüma 108 miljonit oma aktsiat Volkswagenile, teatas ettevõte täna. Nii saaks Saksa autofirma viiendiku – täpsemalt 19,9 protsendi – Suzuki aktsiate omanikuks, kirjutas Wall Street Journal.

Praegu ettevõttele endale kuuluvate aktsiate müügi eest saab Suzuki 222,5 miljardit jeeni (2,5 miljardit dollarit, 26,3 mld kr) ning on ühtlasi lubanud sama palju kui umbes poole sellest summast kulutada Volkswageni aktsiate ostmisele.

Suzuki kanna all pool India turgu

Üheskoos loodavad ettevõtted mööda jõuda Toyotast ja saada 2018. aastaks maailma suurimaks autotootjaks. Koostöö eesmärk on toota ühiselt paremini kütust säästvaid ja vähem kasvuhoonegaase eritavaid autosid. Suzuki on praegu liider India autoturul, kus Suzuki 54,3-protsendilise osalusega ühisettevõte Maruti Suzuki India turuosa on umbes 50 protsenti.

"Kaks maailma juhtivat autotootjat ühendavad jõud ja valmistuvad vastu astuma väljakutsetele, mis ees seisavad," vahendas New York Times Volkswageni juhi Martin Winterkorni sõnu. "Koos võime maksimumini viia oma kasvuvõimalused."

Volkswagen ja Suzuki hakkavad pakkuma arenevate turgude klientidele võimalust esmakordselt auto osta ning arenenud maade autoomanikele võimalust vahetada oma auto vähem kütust tarvitava ning väiksema CO2-emissiooniga mudeli vastu, teatas Volkswagen.

Jaapani ja Euroopa autotootjad kasvavad kokku

Möödunud nädalal teatas Prantsuse autotootja PSA Peugeot Citroën kavast sõlmida liit Mitsubishi Motorsiga. Frankfurdis asuva Metzler Banki analüütiku Jürgen Pieperi sõnul ühendaks see liit kahte nõrka.

"PSA on Euroopa üks nõrgemaid autotootjaid ja Mitsubishi on Jaapani kõige nõrgem," ütles Pieper. "PSA on massitootja, kelle mahud on suhteliselt väikesed, samas puudub neil Saksamaa luksusmarkide hinnakujundusjõud."

Mitsubishi toodab aastas umbes 1,1 miljonit autot, PSA ehitab ligikaudu 3 miljonit autot. Koos sihivad nad elektriautode ja väiksemate sisepõlemismootoriga autode turgu arenevates maaades.

Nissan ja osalt siiani Prantsuse riigile kuuluv Renault on koostööd teinud juba tükk aega. Kuigi ettevõtted püsivad eraldi, juhib mõlemat üks mees, Liibanoni-Brasiilia päritolu Carlos Ghosn. Nissani juhina 1999. aastal alustanud ja võõramaalase kohta väga edukalt Jaapani firmat juhtinud Ghosn võttis Renault' juhtimise üle 2005. aastal.