Audi Eesti esindusel puudub hetkel täpne ülevaade petusüsteemiga mootoriga müüdud Audide kohta, kuid praegune seis näitab umbes paarisaja Audi seotust EA189 diiselmootorite heitgaasiemissioonile mittevastavusega.

"Nende autode kohta, mis on ise toodud impordina Eestisse, meil ülevaade puudub paraku," vastas Audi Eesti turundusjuht Maarja Küla Ärilehele.

Samuti puudutab see juhtum ka Seati. "Oleme välja selgitanud kui paljusid Eestis müüdud Seate antud juhtum puudutab. Eestis on müüdud 144 Seati, mis on varustatud EA189 diiselmootoriga," kommenteeris Topauto turundusspetsialist Piret Priimägi Ärilehele.

Priimägi kinnitas, et kliendid ei pea muretsema – kõik need autod on tehniliselt turvalised ja nendega võib rahulikult sõita.

Antud juhtum ei puuduta uusi autosid, millel on EU6 standardile vastav diiselmootor. Samuti ei hõlma see bensiinimootoriga autosid. "Klientidega, kellel on EA189 diiselmootoriga auto, võtame personaalselt ühendust," lisas Priimägi.

Lisaks paarisajale Audile ja 144 Seatile on hetkel teada, et liigsete heitgaaside probleem puudutab Eestis vähemalt 4000 Volkswagenit ja Škodat.

Maanteeametist öeldi, et neil ei ole seni veel Eestis müüdud petusüsteemiga mootoriga sõidukite täpne koguarv teada.

"Eestis müüdud sõidukite arv ei ole teada. See tuleb koostöös Volkswagen AG sõidukeid maaletoovate ettevõtetega välja selgitada, sellega tegeletakse," vastas ameti tehnoosakonna juhataja Jürgo Vahtra Ärilehele.

Heitgaasiemissiooni probleem puudutab neljasilindriseid EA189 diiselmootoreid, mille töömaht on 1,6 ja 2,0 liitrit. Need mootorid ei ole vigased, kuid on programmeeritud nii, et kui auto on tehnoülevaatusel, siis jätab sõiduki tarkvara inspektorile mulje, et heitgaasi emissioon on teatud pöörete juures normi piires.

Inimene, kellel on EA 189 mootoriga auto, ei pea koheselt Vahtra sõnul midagi tegema. "Nendele autodele teeb tehas tagasikutsumise, mis tähendab, et tavalise hoolduse või kampaaniakutse alusel tuleb sõiduk esindusse viia, kus puudus kõrvaldatakse," selgitas Vahtra.