Volkswageni suurejooneline heitgaasipettus käivitas uurimise ka Aasias

 (4)
Volkswageni suurejooneline heitgaasipettus käivitas uurimise ka Aasias
Volkswageni juht Michael HornFoto: Scanpix/ Reuters

Volkswagen on sattunud USAs võimalike suurte kahjunõuetega skandaali, mis tõi eile kaasa aktsia hinna järsu 19% kukkumise. Täna on aktsia hind langust jätkanud. Täna maksis aktsia 126,30 eurot, mis teeb tänaseks languseks on 4,5%.

Täna teatas Lõuna-Korea Volkswageni diiselmudelite uurimise alustamisest. USA EPA teatas reedel, et maailma suurim autotootja on kasutanud tarkvaralist lahendust CO2 emissioonide näitude petmiseks. See võib tähendada ettevõttele kuni 18 miljardi dollarilist trahvi, kirjutab Reuters.

Meedia andmetel on USA justiitsministeerium alustanud kriminaaluurimist, mis puudutab mitmeid VW ja Audi diiselmudeleid, sealhulgas Audi A3, VW Jettat, Beetle’t, Golfi ja Passatit.

Lõuna-Koreas uuritakse 2014. ja 2015. aastal toodetud 4000-5000 Jettat, Golfi ja Audi A3. Keskkonnaministeerium kaalub uurimise järel nõuda autotootjalt nende autode tagasikutsumist.

„Kui Lõuna-Korea võimud leiavad probleeme VW diiselautode juures, siis võib laieneda uurimine kõigile Saksa diiselautodele,“ ütles Lõuna-Korea keskkonnaministeeriumi asedirektor Park Pan-kyu.

Saksa rivaalid Daimler ja BMW on vastanud, et VW vastu esitatud süüdistused ei käi nende kohta.

Euroopa komisjon teatas, et nad on suhelnud VW ja USA regulaatoritega, kuid veel on vara öelda, kas midagi võetakse ette ka VW sõidukite vastu Euroopas.

Austraalia infrastruktuuriministeerium hoiab arengutel silma peal.

Seotud lood:

„Me ootame kiiret selgitust Volkswagen Group Australialt,“ teatas ministeerium. „Kas Austraalia turul müüdud autod kasutavad sama tarkvara, mis on kasutusel USAs?“

Esialgu ei ole veel selge, kui kalliks see skandaal läheb VW maksma, kuna neid ähvardab ka autoostjate kollektiivne kohtuhagi, kuid antud sõidukite müük on juba USAs ja Kanadas peatatud.

Saksamaa majandusminister Sigmar Gabriel avaldas muret, et skandaal võib kahjustada Saksamaa autotööstuse suurepärast reputatsiooni. Lõuna-Korea, kus 2/3 importautodest on diiselmudelid, võib tuua tarbijate seas kaasa olulise varase hoiaku muutuse.

Saksamaa automüük kasvas Lõuna-Koreas, kuna 2011. aastal likvideeris vabakaubandusleping imporditollid. Tänavu 8 kuu kuuga on aastases arvestuses kasvanud Lõuna-Koreas Saksamaalt autode import 18,2%, 4,5 miljardile dollarile. 2014. aastal kasvas import 42,5%.

Korea autoimportööride ja diilerite liidu andmetel moodustasid tänavu 8 kuul Volkswagenid ja Audid 28,2% kõigist müüdud välismaistest autodest.