See on samaväärne sündmus, kui purjelaeva asemele tuli aurik.

Autondus teeb nimelt kummalisi vähikäike. Sada aastat tagasi olid Detroit Electricu nime kandvad elektriautod Ameerikas staatusesümboliks, mille kuulsate austajate nimekirja kuulusid näiteks Henry Fordi abikaasa Clara ja mõned Rockefellerid. Need esimesed elektriautod olid vaiksed ja oluliselt mugavamad kui sisepõlemismootoriga analoogid ning suutsid ühe laadimisega läbida mõõdukas tempos kuni 60 kilomeetrit. Elektriauto muutis eksklusiivseks ka ligi kolm korda kallim hind. Paraku andis Clara abikaasa leiutatud Ford T masstootmine ja kolmekümnendate aastate alguse üleilmne majanduskrahh elektriautode pioneerile surmahoobi. Nüüd, kui Ameerika pangandus kukutas maailma majanduse taas kord raskekujulisse depressiooni ning ajas suurimad bensiinijoodikute tootjad pankrotti, taaselustati elektriautode kaubamärk Detroit Electric. Selle nime all on ka esimesed autod juba projekteeritud ja ettevõttel on üliambitsioonikas plaan müüa kahe aasta pärast veerand miljonit elektriautot.

 

Millised on elektriauto eelised ja puudused? Kui palju liigub elektriautosid peagi Eesti teedel? Loe autotööstuse arengutest veebruari Ärilehest. Ärilehe tel­li­mi­ne: 680 4444, klienditugi@epl.ee  

Ärileht on müügil ka paremini varustatud lehemüügikohtades. Eesti Päevalehe äripaketi ja tööpäevapaketi tellijad saavad Ärilehe automaatselt.