Võrdlus: kui erinevad on uued ja vanad Saaremaale sõitvad laevad

 (16)
Parvlaev Muhumaa.
Parvlaev Muhumaa.Foto: Irina Mägi

Saaremaa ja mandri vahele peaksid parvlaevade Saaremaa ja Muhumaa asemel, mis siirduvad sõitma Saksamaa vetesse, Vjatšeslav Leedo ning riigi vahelise lepingu lõppemiseni ehk siis 2016. aasta septembri lõpuni jääma sõitma vanad laevad Regula ja Ionas.

Ärileht võrdleb kui erinevad siis on liinil sõitvad vanad ja uued laevad.

Parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa:

Laevad on ehitatud Norras 2010. aastal, laevatehases Fiskerstrand BLRT AS. 

Laevade üldpikkus on 97,84 meetrit ning laius 18 meetrit. Laevade kiirus on 16 sõlm ning nad mahutavad kuni 690 reisijat ja 160 sõiduautot. Süvis laeva keskosas on 4 meetrit.

Laeva klass: +1A1, R3, ICE-1A, Car Ferry A, EO, EU Class C.

Parvlaev Regula:

Parvlaev Regula on ehitatud 1971. aastal Saksamaal laevatehases Meyer Werft. Laeva üldpikkus on 71,20 meetrit ja laius 16,3 meetrit. Laeva on 14,5 sõlme.  Laeva süvis on 4,2 meetrit. 

Saaremaa ja Muhumaa harjunud reisijate jaoks tähendab omaaegne lipulaev Regula aga ajas tagasiminekut. Regula mahutab umbes poolsada autot vähem kui Saaremaa ja Muhumaa. 

Parvlaev Ionas: 

Parvlaev Ionas on ehitatud 1989. aastal Suurbritannias. Laeval on 400 reisijakohta ja 170 autokohta.

Tegu on omamoodi skandaalse laevaga. Nimelt tehti mullu suvel ja sügisel erinevates internetifoorumites 2wayferries’ile rohkesti etteheiteid, et Euroopa Liidu liikmesriigi ettevõttele kuuluv laev kurseerib Venemaa Kavkazi sadama ja Krimmi poolsaarel asuva Kertši vahel.