Brüsselis visiidil viibiv kontserni juht Lee Scott ütles Financial Timesile, et USA kaubandushiid “ei suuda ette kujutada ühtegi riiki Euroopas, kus firma pikemas perspektiivis olla ei tahaks”.

Üks stsenaarium oleks 1999. aastal UKs 156 miljardi krooni eest ostetud kaubandusketi Asda laienemine, ent Scott ei välistanud ka muid teid. “Meie rahvusvahelise tegevuse kasv saab olema kombinatsioon nullist üles ehitatud kauplustest ja strateegilistest ostudest. Asda kauplusi võiks olla mitmes riigis.”

Scott ei täpsustanud, kas juba on konkreetseid plaane. Brüsselisse tulekut nimetas ta viisakusvisiidiks, kus ta kohtub muu hulgas Euroopa Komisjoni konkurentsivoliniku Mario Monti ning tarbijakaitsevoliniku David Byrne’iga.

UKs on Wal-Mart Asda keti ja 16,6% turuosaga Tesco järel teisel kohal, äsja teatati täiendava 9,2 miljardi krooni investeerimisest tegevuse laiendamisse.

Wal-Marti edumudel on peensusteni lihvitud logistika pluss IT viimane sõna koos ülijäiga sisseostupoliitikaga, mis tagab ülimadalad hinnad. Mudel on toiminud peaaegu kõikjal, välja arvatud Saksamaa, kus Wal-Mart alustas 1997. aastal kahe jaeketi Wertkauf ja Interspar ülesostmisega. Esimeste avaldatud andmete põhjal hinnatakse Wal-Marti kahjumid Saksa turul sadadesse miljonitesse eurodesse, firma ise keeldus pikka aega oma tulemusi avalikustamast. Ebaedu põhjuseks on kohalike odavmüügikettide turujõu alahindamine ning vähesed teadmised Saksa turust.

Viimasel majandusaastal oli Wal-Marti käive 256,3 miljardit dollarit (3331,9 mld kr) ning kasum 9,05 miljardit dollarit (115,65 mld kr). Firma palgal oli 1,5 miljonit töötajat.