Eesti märgi väljatöötamist alustati aastatuhande vahetusel ning 2002. aastaks valmis selle visuaalne pool - Eesti tutvustamiseni maailmas siiski ei jõutud, sest Siim Kallase valitsuse ajal lõpetati poliitilise otsusega projekti rahastamine, kirjutab Postimees.

Ettevõtjad on toonast otsust juba aastaid kritiseerinud, sest nende hinnangul peaks Eesti sarnaselt teiste riikidega oma tutvustamisega väga tõsiselt tegelema. Nii on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuses (EAS) juba aastapäevad töötatud välja Eesti turunduskampaania tegevuskava, hoogu on sellele andnud teadmine, et nüüd on võimalik Eesti reklaamimiseks raha saada ka Euroopa Liidust, kelle panus võib aastas küündida 60 miljoni kroonini.

Valitsuse tasemel projektile veel raha eraldatud ei ole, küll toetas seda mõtet eile turismikonverentsil peetud kõnes majandusminister Juhan Parts, kelle hinnangul võiks välja tulla "Welcome to Estonia 2"-ga. Parts lisas, et jutt ei käi mingist kõrvaltegevusest, sest riik eraldab Eesti reklaamimiseks lähiaastail väga suuri summasid.

EAS-i turundusdirektori Erki Peegli sõnul on fookusesse võetud kolm suunda – Eesti tutvustamine turistidele, võimalikele välisinvestoritele ning riikidele, kuhu meie ettevõtted võiksid eksporti arendada.