AS-i Marat müügidirektori asetäitja Anti Roosiaas ütles, et Marat oli üks esimesi ettevõtteid, kes sai Eesti brändi kasutusõiguse ning hakkas eelmise aasta mais “Welcome to Estonia” logoga särke müüma. “Kuigi brändi üsna palju kiruti, olid müüginumbrid üllatavalt positiivsed,” ütles Roosiaas. Marat müüs läinud aastal üle 22.000 Eesti brändi logoga särgi. Selle aasta müügiprognoos on 15.000 särki, kirjutab Eesti Päevaleht.

AS-i Tulika Grupp turundusjuhi Tiit Isopi sõnul hakkavad kõik Tulika Takso 150 masinat kandma “Welcome to Estonia” märki. “Kui arvestada läbisõidetud kilomeetrite ning taksode hulka, annab see linnapildis tuntava efekti,” ütles Isop. “Kuna teenindame sadamat, lennujaama ning hotelle, jääb märk ka väliskülaliste silma alla.”

Brand Estoniat (BE) haldava Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) kommunikatsioonijuhi Raimond Made sõnul on tänaseks 80 kasutajal vastavalt vajadusele ja lepingu tüübile kas kogu Brand Estonia või ainult “Welcome to Estonia” märgi kasutusõigus.

Brand Estonia projektijuht Edward Köster ütles, et huvi brändi vastu väljaspool Eestit on üllatavalt suur. “Näiteks kirjutas Jaapani suurim päevaleht sellest, et Eestil on oma bränd ning kuidas sellega siia välisinvesteeringuid ja turiste soovitakse meelitada. Inimesed käisid siin ja tegid uudise. Eestit seati hiljem Jaapanile eeskujuks,” lausus Köster. Raimond Made lisas, et tegu on kaheksamiljonilise tiraažiga lehega Asahi Shimbun ja Eesti brändist kirjutas kahes järjestikuses numbris üks selle peatoimetajaid Katsuo Shimizu.

Made sõnul on hetkel brändi projekti kulud minimaalsed.

Huvitavaid Eesti märgi kasutusviise on EAS-i kinnitusel: Estonian Airi märki kandvad teenindajad, lennukid ja piletid, Eesti Posti tembeldatavad kirjad, Reval hotellide, turvafirma Falck ja Olympic Casino rinnamärgid, suveniirviin, märgikujuline tort EV aastapäeval Eesti saatkonnas Riias jm. Töös on hotellidele pakutav “Welcome to Estonia” voodipesu.