Welcome to Estonia saab uue hingamise

 (56)
Welcome to Estonia
Foto: Ilmar Saabas

Eesti turundus- ja mainekujundusprojekt Brand Estonia on värskenduskuuri läbimas — brändi kunagine tuum “Paremaks muutumise maa” on nüüdsest “Heade üllatuste maa”.

EAS on seitse aastat tagasi alustatud ettevõtmise vigu vahepeal põhjalikult analüüsinud ja neist õppinud — seekord suunatakse rohkem kommunikatsiooni Eesti elanikele endile, teatas Best Marketing.

Tänaseks on kokku pandud brändiraamat, mis süstematiseerib eestlaste olemust  — eestlaste paiksus, põhjamaisus, ida mõju ja kohanemisvõime. “Kogu brändiraamatu sisu ja vorm on allutatud neile neljale n-ö nurgakivile, tänu millele tekib väga palju huvitavaid kontraste, mis jätavad Eestist mulje kui suurest ja mitmekesisest maast. Need neli nurgakivi loovadki Eesti brändi väärtusmaatriksi, mille abil meie peamistele sihtrühmadele — ärimees, turist, tudeng ja eestimaalane - Eesti erinevaid tugevusi süsteemselt kommunikeerida,” rääkisid Eesti turunduskontseptsiooni uuendajad Erki Peegel ja Leitti Mändmets EAS-ist ning Joel Volkov reklaamiagentuurist Tank.

Uue turunduskontseptsiooni autorid otsustasid Welcome to Estonia märgi kasutamist pärast põhjalikku kaalumist jätkata, kuigi algul oli teravalt õhus küsimus: kas see märk ei ole mitte negatiivse taagaga? Eestis läbi viidud uuringute tulemusena selgus, et olukord pole sugugi hull — märk on hea tuntuse ja positiivse kuvandiga, ainult neli protsenti küsitletutest pidas Welcome to Estonia märki Eesti tutvustamiseks täiesti sobimatuks.

Muutunud brändituum (“Positively transforming” --> “Positively surprising”) pakub võimalust rääkida Eestist positiivselt üllatavaid lugusid. Näiteks fakt, et Tallinn on maailma kõige wifistunum linn, edestades isegi Šanghaid, on ju positiivselt üllatav! Kindlasti tuleb Eesti tutvustamiseks kasutada erinevaid turundusmeetmeid ning loodud kontseptsioon annabki kõikidele neile hea lähtealuse.

Eesti uue turunduskontseptsiooni nõuandvasse töögruppi kuuluvad oma ala eksperdid, kes esindavad Eesti arengus olulisi valdkondi — turismi, eksporti, välisinvesteeringuid, haridust ja elukeskkonnaga seotud aspekte.

Ekspertide seas on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Ahti Kuningas, Siim Raie Eesti Kaubandus- Tööstuskojast, rahvusringhäälingu juhatuse nõunik Indrek Treufeldt, meediaekspert Ilmar Raag, meedia- ja kommunikatsiooni ekspert Daniel Vaarik, Rain Pikand loovagentuurist Division, Archimedese välisturunduse juht Mariann Lugus, strateegilise kommunikatsiooni ja meedia ekspert Raul Rebane, reklaamiekspert vene sihtrühmas Aleksander Smirnov ja EAS nõukogu liige Tiit Riisalo.