Nii Zara kui ka Mango kaubamärgi all tegutseb üle maailma üle 600 kaupluse, mõlemad brändid on eestlastele tuttavad eelkõige trendikate ja taskukohaste rõivaste poolest, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Oleme Eesti turul juba mõnda aega silma peal hoidnud, eestlased huvituvad moest ja uutest trendidest,” ütles Zara kaubamärki omava Inditex Groupi kommunikatsioonijuht Raul Estradera. Hispaania päritolu firma ei soovinud Eestisse ega mujale Baltimaadesse oma tütarettevõtet rajada, kuna siinne turg on Estradera sõnul liiga väike. Seetõttu leiti regioonist frantsiisipartner — Leedu firma Apranga, kes opereerib Leedus ligi 30 frantsiiskauplust, sealhulgas Hugo Bossi ja MaxMara poode.

Leedu firmal on Eestis ka tütarfirma — Apranga Estonia –, mis Viru keskuses Zara kaupluse avamist ette valmistab. Firma juhatuse liikme Ilona Dimkuniene sõnul mõjutab Zara poe avamine Tallinnas oluliselt siinset riideturgu.

“Meiega on raske konkureerida, kuna Zara ei tähenda ainult riiete ostu ja müüki, see tähendab seda, et 3-4 nädalaga on võimalik analüüsida tarbijate ostukäitumist, disainida ja toota selle järgi uued rõivad ning need ka müüki tuua,” ütles ta.

Uued tooted tulevad Zara poodidesse kaks korda nädalas, uued kollektsioonid aga jaanuaris ja augustis. Sooduskampaaniad jäävad suve algusse ning aasta lõppu.

Zaral on enam kui 625 kauplust 48 riigis, Ida-Euroopas Poolas ja Tšehhis.