ASi Prisma Peremarket tegevjuhi Janne Lihavaineni sõnul ei karda nad käibe ega kasumi vähenemist. “Prognoose pole tehtud, sest arvame, et joogid ostetakse lihtsalt varem,” sõnas ta. Käibe, veel vähem kasumi vähenemist pole märganud ka Maxima Eesti ega AS Rimi Food.

Rimi Food teeb müügist kokkuvõtte iga nädala lõpus. Tegevdirektor Ruth Laatre sõnul pole erilist langustrendi märgata olnud. “Pigem on külastatavus nihkunud ettepoole,” märkis ta.

Kaupmeeste sõnul on hämmastav, et vaatamata eelnevale põhjalikule teavitusele pole paljud inimesed veel piirangust kuulnud. Laatre rääkis, et kassapidajad peavad sageli vastama klientide küsimustele piirangu põhjuste ja kestuse kohta. On ka otse päritud, kust siis alkoholi osta saab. Ette on tulnud ka sõnavahetusi müüjatega, kuid tavalisem reaktsioon on pettumus ja arusaamatus.

Sarnaseid probleeme on ka teistes poodides. “Loomulikult tekitab see klienditeenindajatele lisapingeid ja selgitamist,” rääkis Rocca al Mare Prisma juhataja Kristi Lomp.