“Erasõidukite pidamine on suurele osale töötajaskonnast muutumas ülejõukäivaks, kuid praktiline alternatiiv ühistranspordi näol sageli puudub,” seisab avalduses, teatas transpordi ametiühingu pressitalitus.

ITF kutsub seetõttu valitsusi üles rahastama ühistranspordi massilist laienemist, iseäranis linnades, aga ka maapiirkondades.

Transpordi ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul on ühistranspordi jõuline rahastamine parim, mida ka Eesti valitsus majanduse turgutamisel teha saab. Samuti kutsus ta inimesi üles võimalusel autokasutamist järsult vähendama, et vaevaga teenitud kroone mitte lasta Eestist välja vedada.

“Säästetud kroonid kütuselt aitavad tõsta sisetarbimist ning tõmbavad majanduse kiiremini käima kui mistahes muud meetmed,” leidis Peterson. “Samuti säilitab see kohalikud töökohad ja vähendab kiusatust palkade kaudu inflatsioonirallit jätkata.”

Paraku näeb tuleva aasta kärbitud eelarve ette kulutuste külmutamise ka ühistranspordile, mis juhtide palgatõusu ja kütuse kallinemise tingimustes võib avalikku liinimahtu vähendada kuni poole võrra.

Transporditöötajate rahvusvahelisele ühisavaldusele on alla kirjutanud kõik maailma mõjukamad transpordiala ametiühingud, seal hulgas kütusehindade tõusu vastu streikinud Hispaania ja Prantsuse ametiühingud.