Soome sadamad võivad külmast kasu lõigata
Muretu Soome aga olla ei saa, kuna tervelt 80% tema väliskaubandusest käib mere kaudu. Üheksa jäämurdjaga loodab ta laevateed enam-vähem lahti hoida, kuid terve Läänemere jäätumise korral on selge, et mitmed veosed hilinevad.
Kotka sadama tegevdirektor Kimmo Naski ütles Taloussanomatele, et kui praegustest ilmaoludest midagi positiivset otsida, siis konkureeriva Tallinna ja Peterburi sadamaga võrreldes on Kotka sadama olukord tunduvalt parem. “Kui külm peaks jätkuma, siis jaanuari lõpus võime osa nende vedudest endale saada,” lisas ta.
Külmast talvest loodab kasu lõigata ka Läti Ventspilsi sadam, mida Vene naftafirmad on otsustanud boikoteerida ja kasutada rohkem Primorski sadamat. Nagu ütles Ventspilsi sadama juhatuse esimees Aivars Lembergs, on Peterburi ja Primorski sadama jäävangi sattumise järel huvi jäävaba Ventspilsi sadama vastu taas kasvanud. “Jutud Ventspilsi sadama tähtsuse kadumise kohta on enneaegsed,” väitis Lembergs.