Esmaspeäval 70sendise hinnaalanduse teinud Neste Eesti konkurendid on veendunud, et bensiini 95 hind tõuseb vähemalt uuel aastal ehk siis, kui tavaline 95 on sunnitud majandusministeeriumi määruse alusel turult lahkuma.

Põhimõtteliselt tähendab see bensiinihinna tõusu, sest suure tõenäosusega ei hakka senised tavalise 95 tarvitajad ostma bensiine oktaanarvuga 92 või 80, vaid 95 eurot.

Odavaim bensiin 95 võib uuel aastal maksta näiteks 60 senti enam kui täna, sest mitme kütusemüüja sõnul on praegune tavalise 95 ja 95 Euro 60-sendine hinnavahe reaalne ja õiglane. “Nende markide sisseostuhinna vahe kõigub 40–60 sendi vahel,” ütles Hydro Texaco Eesti tegevdirektor Andres Kivistik.

Ka Eesti Statoili turundusjuht Hede Kerstin Luik ütles, et praegune nn tavalise 95 ja 95 Euro 60sendine hinnavahe pole kunstlik. “Bensiini 95 Euro hind põhineb kõrgemal ostuhinnal ja meie kütuselisandil Ultima,” lausus Luik. “Edaspidi plaanime me eurokütust müüa põhimõtteliselt eurohinnaga.”

Samas tõdes Luik, et lähiajal kavatseb ka Statoil hoida eurobensiini hinna senisest madalamana. “See tuleb aga marginaali arvel,” ütles ta.

ASi Alexela Oil jaemüügijuht Aivar Räim ei soovinud konkreetseid hinnaennustusi teha. “Bensiini 95 Euro postihind kujuneb konkurentsi kaudu lõplikult siis, kui kõik müüjad on ainult sellele üle läinud,” ütles ta.

Sisuliselt ainsana ei ennusta 95 Euro märgatavat hinnatõusu Neste Eesti jaemüügijuht Artur Praun. “Selge see, et euro-bensiin on tavalisest kallim toode, aga juhul kui ta kujuneb põhitooteks, alandab ta ka hankekulusid,” lausus ta. Neste põhitooteks saab Futura 95 Euro novembri viimasest nädalast, kui seni üle 50% müügist andnud tavaline 95 tootevalikust lõplikult kaob.

Hede Kerstin Luik ütles vastuseks väitele, nagu erineks Eestis müüdavate bensiinide 95 Euro ja 95 ostuhinnad Rotterdamis vaid 2 sendi võrra, et seal müüdavad kütused pole siinsetega võrreldavad. Ka ei kujune Eestis müüdavate kütuste sisseostuhinnad üheselt kütusehindade alusel Rotterdami sadamas, kuna kütuste hinnad Rotterdamis pole Eesti geograafilises piirkonnas hankelepingute aluseks. “Kütust ei osteta mitte Rotterdami sadamast, vaid rafineerimistehastest,” sõnas ta. “Ja Eesti 95 eurostandard on seal lubatud madalaim 95 kvaliteeditase.”

Tulevase hinna ennustamise põhjustanud Neste Eesti alandas eile Futura 95 Euro hinna tavalise 95 tasemele ehk 70 sendi võrra (ka tavalise 95 hind alanes 10 senti), kutsudes esile konkurentide järjestikused hinnalangetamised. Näiteks alandas Hydro Texaco Eesti AS eile bensiini 95 Euro jaemüügihinda Uno X automaattanklates 60 senti, tasemele 9,45 krooni liiter ja bensiini 95 hinda 10 senti, tasemele 9,35 krooni liiter.

Hinnaga läks kaasa ka Lukoil Tanklad. “Müügu mis hinnaga tahes, meie müüme sama hinnaga,” ütles Lukoil Tanklate juhatuse esimees Vaido Virro firma hinnapoliitikat kommenteerides. “Me ei saa ju oma kliente kõrgema hinnaga kurvastada, turu käitumist eirata.