Riigile kuuluv AS Saarte Liinid on investeerinud sadamasse 24,1 miljonit krooni. Sadama ehitusest on kõige suurem kasu korraliku parvlaevaühenduse pidamiseks Hiiumaa ja Saaremaa vahel. Nüüdseks on Sõru sadamast saanud Eesti kõige tänapäevasem väikesadam.

Mitu aastat kestnud tööde käigus ehitati Sõru sadamasse uus parvlaevakai koos aparelliga, tehti süvendustööd, rekonstrueeriti kaitsemuulid, ehitati välja sadamaala koos parkimisplatsiga, elektrivarustus, välisvalgustus ja uus sadamahoone.

Maanteeamet ehitas Sõrus valmis mahasõidu olemasolevalt riigi maanteelt kuni sadama territooriumini. See maksis 1,7 miljonit krooni.

Suure töö koduvalla arenguks tegi Emmaste vallavalitsus, korrastades sadamaosa, kus käivad purjekad ja väikepaadid. Koos haljastuse ja asfaltkattega kulutas vald selleks ligi miljon krooni. Sadamapiirkonda on rajatud Emmaste valla muuseum maksumusega kuni kuus miljonit krooni. Lisaks on nüüd sadamas korralik toitlustusasutus ja koht kohalikele inimestele ürituste korraldamiseks.

Vald pingutas Sõru sadama korrashoiu nimel ka enne seda, kui sadama põhiosa Saarte Liinidele üle läks. Tihti tehti neid töid talgute korras.

Emmaste vald andis Sõru sadama parvlaevaosa Saarte Liinidele üle 2002. aastal. Üleandmise eesmärgiks oli Sõru sadama väljaehitamine koos Saaremaal asuva Triigi sadamaga selliselt, et Hiiumaa ja Saaremaa vahelisele parvlaevaliinile saaks tuua suure laid-tüüpi parvlaeva. See eesmärk täitus 2004. aasta sügisel.

Alates 2002. aastast on Saarte Liinid investeerinud Sõru sadamasse kokku 24,1 miljonit krooni nii riigi sihtfinantseeringu raha kui Saarte Liinide omavahendeid. Lisaks investeeris firma seitse miljonit krooni Triigi sadamasse Saaremaal.