Summa sisaldab laeva põhiprojekti koostamist, rahvusvahelise ehituse riigihanke dokumentide ettevalmistust ja projekti järelevalvet ehituse käigus. Vastavalt projekteerimise ajakavale kuulutatakse ehituse riigihange välja järgmise aasta mais. Uue laeva kasutuselevõtt on planeeritud jäämurdehooajaks 2010/2011.

Veeteede ameti peadirektor Andrus Maide sõnul on riigi majanduse edasise arengu seisukohalt oluline tagada aastaringne sadamate töö. „Ei saa lubada olukorda, et laevaliiklus seiskuks jää tõttu, see tooks kaasa tõsiseid probleeme kaupade ekspordile ja impordile. Vastavalt uuringutele kestab ühe sellise tagasilöögi tsükkel ligikaudu kaheksa aastat,“ rääkis Maide.

Jäämurdja peab olema võimeline murdma läbi kuni 1,2-meetrisest jääst sõites nii edasi kui tagurpidi pideva kiirusega kolm sõlme. Laeva uuenduslik ahtrikuju võimaldab läbida väga pakse rüsijää välju. Laev on ligi 108 meetrit pikk, laiusega veeliinil 28 meetrit. Laeva varustusse kuuluvad õlitõrje- ja tulekustutusseadmed ning suure tõstejõuga kraana.