SEB müüs eile maha kõik pea 12 miljonit Alma Media aktsiat, mis pangale kuulusid ja enne müüki sellele meediafirmas suurima osaluse andsid.

Eestlasele võib tunduda kummaline, et mitut suurt lehte – Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti – välja andva ettevõtte suuromanikud on nüüd sama hästi kui maakonnalehed. Tehingu tulemusel sai Alma Medias 20,4-protsendilise osaluse – see on ühtlasi nüüd suurim osalus – Kesk-Soomes kohalikke lehti kirjastav Ilkka-Yhtymä, kellele varem kuulus 11,4 protsenti Alma Mediast. Teine aktsiate ostja, pea 6-protsendilise osaluse saanud ettevõte, on Oulu kohalikku lehte Kaleva välja andev Kaleva Kustannus, vahendas Soome rahvusringhäälingu YLE uudistetoimetus. 

Alma Mediale kuulub Eestis uudisteagentuur Baltic News Service ning Soomes ajalehed Iltalehti, Aamulehti ja Kauppalehti. Lisaks kuulub Alma Mediale mitmes Ida-Euroopa riigis – sh Baltimaades, Venemaal, Bulgaarias ja Serbias – tegutsev kinnisvarakuulutuste portaal City24.

Omanike nimekiri väga kirju: kindlustusseltsid, maakonnalehed, Kultuurkapital

Iga soovija saab Alma Media aktsiaid osta ja müüa Helsingi börsil. Sestap on Alma Media omanike nimekiri väga kirju pärast seda, kui omanikeringist lahkus kolmandikku aktsiaid kontrollinud Rootsi meediahiid Bonnier – Äripäeva omanik ja ühtlasi üks Skandinaavia meediaturu liidreid.

Alma Media aktsionäride nimekirjas torkavad silma Soome kindlustusseltsid, kes ilmselt finantsinvestoritena on leidnud, et on meediafirmas kasulik oma klientide raha kasvatada – pea 9 protsenti Almast kuulub Mandatum Life Insurance'ile, mis kuulub samadele omanikele kui Eestis tegutsevad Sampo elukindlustusselts ja varakindlustusselts If. Suured osalused on ka kindlustusseltsidel Varma (9,65 protsenti) ja Kaleva (5,61 protsenti). Kuid omanike nimekirjast leiame ka Soome Kultuurkapitali (0,77 protsenti aktsiatest) ja Tampere tuberkuloosisihtasutuse (0,44 protsenti aktsiatest).

Soome kohalike lehtede reklaamitulu pole aastaga kahanenud

Paar nädalat tagasi teatas Alma Media, et ettevõtte maksude-eelne kasum teises kvartalis oli 12 miljonit eurot (187 mln kr; mullu samal ajal oli see 16 miljonit eurot ehk 250 mln kr), käive langes umbes 79 miljonile eurole (1,23 miljardit krooni; mullu 89 miljonit eurot ehk 1,39 miljardit krooni).

"Reklaamituru nõrkus jätkus teises kvartalis," kommenteeris tulemusi Alma Media tegevjuht Kai Telänne. "Olulise osa langusest võib kirjutada üleriigilise reklaamituru langusele. Mitu meie ajalehte näitasid sellegipoolest märkimisväärseid tulemusi kohaliku reklaami käibes, mis püsis samal tasemel kui 2008. aastal."