Reykjavíki kesklinn. Takso vuhiseb läbi lume Icelandair Groupi peakorteri ette. Kell on üheksa hommikul, aga väljas on kottpime. Icelandair Groupi presidendil ja juhatuse esimehel Björgólfur Jóhannssonil ei ole uhket kabinetti, kuigi ettevõtte viimaste aastate majandustulemuste järgi võiks olla. Ta istub koos kontorirahvaga suures saalis, mille ühest servast avaneb vaade Reykjavíki kohalike lendude lennujaamale.

Sealt tõusevad õhku Air Icelandi väikelennukid Fokker 50 (kokku 6) ja Bombardier DASH 8 (2). Air Iceland on Icelandairi grupi üks sõsar. Kuigi mikroriigis on kõigest 320 000 elanikku, on 103 000 km2 suurusel saarel pikad vahemaad. Näiteks põhja, Akureyrisse on Reykjavíkist umbes 600 kilomeetrit. Auto või bussiga on seda vahemaad tüütu loksuda, lennukiga jõuab aga Islandi suuruselt teise linna 45 minutiga. Ühtlasi lendab Air Iceland ka Fääri saartele ja Gröönimaale.

Loe edasi ja saad teada, mis on pisikese saareriigi lennufirma edu taga ja kas Icelandair plaanib ka Tallinna lendama hakata.