IBM on tunnustatud kõrgetasemeliste infotehnoloogiliste lahenduste looja, kes tegeleb arvutisüsteemide, tarkvara, võrgusüsteemide, ladustusseadmete kui ka mikroelektroonika tootmisega. Nende rahvusvaheline spetsialistide meeskond kohandab uued tehnoloogiad erinevate klientide ärilistele vajadustele vastavaks.

Scott Neumani sõnul on selles vallas muutusi pidevalt ja praegu suudavad nad korda saata asju, mis veel kuue kuu eest polnud võimalikud. Eriti professionaalsel tasemel on tegu väga kiiresti muutuva turuga ja ta lubab, et veel eeloleval poolaastal on neil varuks üllatusi, kuidas kliente paremini kaasata.

Mõistagi on paljudel klientidel selles maailmas orienteerumine keeruline. Enam ei torma IBM-i müügimehed aga iga huvilisega kohe ühendust võtma nagu varemalt. Neuman toob näiteks, et vana mudeli järgi, kui keegi laadis endale midagi alla, oleks talle kohe ka pakkumisega helistatud. Paraku pole paljud selles uudishimu etapis valmis veel midagi ostma, sest teavet alles napib. Nüüd on neil loodud turundusplatvorm, kus alles pärast viie punkti täitmist (klient õpib uut toodet-teenust tundma, vaatab juhtumikirjeldusi, veebitutvustusi jne) võetakse temaga ühendust. Selleks ajaks on kliendil pilt asjadest juba selgem ja tõenäosus, et ta on valmis midagi ostma, seeläbi ka suurem. Sel moel hoiatkse kokku nii enda kui ka kliendi aega.

Huvilise jaoks on väga mugavaks tehtud ka järgmiste sammude astumine. 24/7 saab ühendust võtta spetsialistiga, kes annab asjade kohta hea ülevaate. Vajadusel kohtutakse ka näost-näkku, et arengud järgmisele tasemele viia. Mitmed lahendused on aga algusest lõpuni digitaalsed ja kogu protsessi saab ka iseseisvalt lõpuni viia: laadida alla prooviversioone ja luua endale sobilikud lahendused. Kõik sõltub sellest, kui kompleksset lahendust vajatakse ja millist olukorda täpselt püütakse lahendada.

Küsimusele, kas IBM-il on saladusi või nippe, mis enamasti töötavad, vastab Neuman: „Soovin, et oleks, aga selles äris on iga klient erinev. Neil on erinevad käitumised, taustad ja probleemid, mida nad peavad lahendama.“

Turundusraadio saadet saad kuulata siit.

Scott Neuman on esineja ka Tallinn Marketing Week seminaril "Sihitud kliendikogemuse suunamine".