President Ilves tunnustab noore ettevõtja preemia algatust
Täna kuulutasid Swedbank Eesti ja Eesti Kaubandus-tööstuskoda välja konkursi noore ettevõtja preemia väljaandmiseks. Preemiale suurusega 5 000 eurot oodatakse kandideerima kõiki kuni 30-aastaseid Eesti ettevõtjaid.
Preemia annab üle president Toomas Hendrik Ilves 8. oktoobril ettevõtluskonkursi Eesti Parimad Ettevõtted 2015 auhinnagalal.
„Usun sellesse, et ettevõtlikkus ja ettevõtlus on jõud, mis viib elu Eestis edasi,“ ütles president Toomas Hendrik Ilves preemia algatust tunnustades. „Näeme igapäevaselt, kuidas just uue põlvkonna ettevõtjate mõtte- ja tegutsemisjulgus lahendab probleeme uuel viisil. Mitmekesisest, ärksast ja mõistagi sotsiaalselt vastutustundlikust ettevõtlusmaastikust võidavad kõik – nii ettevõtjad ise kui terve kogukond.“
Noore ettevõtja preemia on mõeldud kuni 30-aastasele Eesti ettevõtjale kohaliku ettevõtluse edendamise ja väljapaistva tegevuse eest. Oma kandidatuuri saavad kuni 18. septembrini esitada ettevõtjad ise või nende ettevõtete töötajad, kliendid, erialaorganisatsioonid jt. Noore ettevõtja preemiat rahastab Swedbank Eesti.
„Swedbank on juba aastaid toetanud ettevõtluse edendamist Eestis ning selle lahutamatuks osaks on pöörata tähelepanu noorte ettevõtlikkuse kasvule. Asutasime noore ettevõtja preemia, et tunnustada ja esile tõsta noorte ning tugevate ettevõtjate pealekasvu,“ sõnas Swedbank Eesti juht Robert Kitt.
Kaubanduskoja juhatuse esimees Toomas Luman märkis, et ettevõtlikke inimesi võiks Eestis olla oluliselt rohkem, kuna Eesti tulevik just sellistest inimestest sõltub: „Mida rohkem ettevõtlikke inimesi, seda tugevam on meie riik. Tean omast käest, et ettevõtlus võib oma loomult olla vägagi emotsionaalne, mistõttu noorte tegijate tunnustamine ja nende motiveerimine on äärmiselt tähtis. Loodetavasti annab see preemia tuule tiibadesse uutele tegijatele meie ettevõtlusmaastikul, kelle käekäigule saame hakata kaasa elama.“
Preemia kandidaatideks võib esitada Eestis registreeritud ettevõtte omanikke ja juhte, kes on paistnud silma oma ettevõtte hea käekäigu kindlustamisel ning kelle ettevõttel on silmapaistvad tulemused võrreldes sama sektori teiste ettevõtjatega ja seda tänu innovatsioonile tootes, teenuses või tehnoloogia kasutamises või klienditeeninduses ning kes juba ekspordib või kel on ekspordipotentsiaal.