Kuusiku sõnul on kütuseturul toimumas väga põnevad arengud. "Pärast Lukoili tanklaketi ostu Eestis on ridamisi väiketanklaid asunud ärist väljuma ning viimase suure uudisena teatas sellest ka Premium7," ütles Kuusik Alexela pressiteate vahendusel.

"Konkurents Eesti kütuseturul on metsik ning ellu jäävad paraku vaid suured tegijad," sõnas ta. "Igapäevased hinnasõjad on viinud selleni, et suured turuosalised lepivad sisuliselt nullmarginaaliga ja nii on kõigil väiksematel tegijatel tükk tegemist, et näha kütuse müügil tulu."

"Usun, et käesoleva kümnendi lõpuks jääb Eestisse vaid 4-5 suuremat tanklaketti ning ülejäänud vähesed on vaid ühe-kahe tanklaga piirkondlikud väikeärid,“ ütles Kuusik.

Kuusik märkis, et Alexela diislikütuse müügimaht on aktsiisitõusu mõjul märkimisväärselt langenud. "Eesti Õliühing on koostöös suurimate kütusemüüjatega edastanud juba mitmendat kuud selget sõnumit, et aina enam tankimisi suundub Eestist välja," ütles ta. "Väga loodan, et riik ei ole pime pelgalt seetõttu, et ei taheta eksimust tunnistada. Praegu annab olukorda veel päästa, pöörates aktsiisitõusud tagasi või vähemalt loobudes edasisest tõstmisest."

Kurb näide lühinägelikust aktsiisipoliitikast on Kuusiku sõnul kütteturg, kus sel aastal on täielikult kadunud senine maksulaekumine. "Kui riik keelas erimärgistatud diislikütuse kasutamise kodude kütmisel, ei tulnud asemele loodetud kõrgemat aktsiisitulu toov diislikütus," rääkis ta. "Turu hõivasid hoopis kahtlase taustaga väike-ettevõtted, kes on klientidele müümas raske kütteõli sildi all tundmatuid kütusesegusid."

Kuusiku sõnul segatakse ka väiketanklates maksude vältimiseks enam raske kütteõli taolisi aineid diislikütuse sekka.